רני רהב
רני רהבצילום: סיון פרג'

איש יחסי הציבור רן (רני) רהב תומך בעסקת טיעון בין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בדף הפייסבוק שלו הסביר רהב את תמיכתו בחתימה על הסדר: "אף אחד לא רוצה ראש ממשלה שחתם שישה הסכמי שלום - בכלא, אף אחד לא רוצה ראש ממשלה שהפך את מדינת ישראל למעצמת הייטק - בכלא, אף אחד לא רוצה לראות ראש ממשלה שהיה הראשון בעולם לחסן את עמו - בכלא''.

לדברי רהב, "אף אחד לא רוצה ראש ממשלה שנלחם באיראן בכל דרך - בכלא, אף אחד לא רוצה ראש ממשלה שלא נכנס לכבוש את עזה מחדש (מבחינת פופולריות היה יכול ולא עשה כי גילה אחריות לבנינו) - בכלא.

"אין ספק שהוא גם עשה טעויות, ולמרות זאת, אף אחד לא רוצה לראות את סאגת הצדק בבית המשפט, שאומנם מראה לכל ישראלי שהצדק הוא לכולם, אבל מצד שני זה חושף את ישראל להשפלה גדולה. אף אחד לא רוצה מלחמת אחים יום יום, שעה שעה".

רני רהב פנה במסר לאנשי השמאל שמתנגדים לנתניהו: "ניצחתם בענק, בנימין נתניהו לא יתמודד לראשות הממשלה. "לאחר שיסיים את חובותיו לחברה הישראלית, בנימין נתניהו, ייצא להרצאות בחו"ל ויעשה עסקים בעולם. הליכוד יבחר מנהיג חדש, ניצחתם בענק, זהו ניצחון ענק שלכם, ועכשיו לאחר שיחתם ההסכם וכולי תקווה שזה ייחתם בואו נזכור אותו כמנהיג שעשה רבות למען מדינת ישראל חזקה, בריאה ועוצמתית".

בחדשות 13 דווח כי שרה נתניהו היא המתנגדת הגדולה שבעלה יסכים להסדר טיעון בתיקי האלפים. הסיבה להתנגדותה היא שהיא אומרת ש"פקיד" (כשהכוונה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט) הוא זה שיקבע.

רעיית ראש הממשלה לשעבר טוענת כי בעלה לא עשה כלום ואין סיבה שהוא יפרוש מהחיים הפוליטיים כפי שהמתווה המסתמן ייאלץ אותו לעשות.

יש לציין גם את בנו של ראש האופוזיציה, יאיר נתניהו, שגם לו השפעה גדולה. שניהם ביחד עם נתניהו עצמו הם אלה שיקבעו. בקרב סנגוריו של נתניהו עדיין יש הסכמה שיש ללכת להסדר.

בצוות הקרוב של מנדלבליט ישנם הרהורים. הוא שומע את הביקורת שצריך ללכת עד הסוף במשפט. מנדלבליט נחוש שזה המתווה כרגע יחד עם התעקשותו על קלון.

כמו כן, הניסוח של כתב האישום המתוקן יכול להוות בעיה מאוד גדולה לנתניהו ולפרקליטי נתניהו בשל העובדה שכתב האישום המתוקן יהיה חמור לפי דרישת הפרקליטות ולפי ההערכות יכלול הודאה בעבירות של הפרת אמונים.

ביומיים שלושה הקרובים ההערכה היא שנתניהו יביע את עמדתו. ההערכה היא שלא יהיה הסכם לפחות עד סוף השבוע כך שהימים הקרובים יהיו קריטיים לעסקה.