בני גנץ בכנס ירושלים בשנה שעברה
בני גנץ בכנס ירושלים בשנה שעברהצילום: לירון מולדובן ומאיר אליפור

לקראת כנס ירושלים ה-19 של העיתון "בשבע" ואתר ערוץ 7 פרסמה ועדת הפרס את שמות הזוכים להם יוענק פרס ירושלים בזכות עשייתם המשמעותית ותרומתם למען ישראל.

בתום תהליך בחירה קפדני הוחלט להעניק השנה פרסי ירושלים ל-13 אישים וארגונים בתחומי עשיה שונים שפעלו נמרצות למען החברה והעם בישראל.

פרס ירושלים לחינוך יוענק לשלושה אישים וארגונים: צביקה פלג מנכ"ל רשת אורט ישראל על הצעדת עולם החינוך למקומות הראויים בקידמה, בטכנולוגיה, בחדשנות ובפדגוגיה אחרת ומתקדמת; לחה"כ לשעבר זבולון אורלב יו"ר רשת "דעת" על חינוך ילדי ישראל והכשרת נוער בבתי חינוך; ולרב ד"ר יהודה פליקס על עשייתו החינוכית להכשרת דור המחנכים תוך שילוב מצוינות תורנית ואקדמית.

פרס ירושלים לאקדמיה יוענק לפרופ' חיים שקד, נשיא המכללה האקדמית לחינוך חמדת על פעילות המכללה לפיתוח והובלת תכנית "פדגוגיה של חוסן" להכשרת עובדי הוראה, שהפכה למודל עבור מוסדות ואנשי אקדמיה בתחום החינוך.

נתניהו בכנס ירושלים
נתניהו בכנס ירושליםצילום: מאיר אליפור

פרס ירושלים לחברה יוענק לרבנית יהודית שילת מנהלת פורות תקנה על ההחלטה האמיצה להקים גוף שיתמודד עם הטרדות מיניות על ידי בעלי מרות וסמכות בחברה הדתית לאומית. ולעו"ד ד"ר יצחק לקס ולרב ד"ר דניאל טרופר על פועלם בקרן להתחדשות קהילות בקו העימות, בפריפריה, בנגב, בהר ובשפלה. עוד ציינה ועדת הפרס כי בשנה האחרונה עמדה הקרן כחומה בצורה מול הפרעות בערים המעורבות.

פרס ירושלים לאחדות ישראל יוענק לרב בנג'י לוין מותיקי ארגון "גשר" על עשייתו החינוכית והערכית המהווה גשר בין כל גווני העם, דתיים, חילוניים וחרדים.

פרס ירושלים לרווחה ובריאות יוענק לאלוף (במיל') דורון אלמוג יו"ר עדי נגב נחלת ערן על פועלו להקמת הכפר השיקומי עדי נגב נחלת ערן, ירושלים. בעשייתו מימש אלמוג את החזון לראות את האדם ולא את המגבלה עימה הוא מתמודד.

פרס ירושלים לחסד יוענק לרב יוסף כהן יו"ר ומייסד ארגון "חסדי נעמי" על פעילות רבת שנים למען הזולת. עוד הוסיפה הועדה וציינה כי ארגון "חסדי נעמי" מחלק מידי שבוע אלפי חבילות מזון לכל מי שידו אינה משגת וזאת ללא סימני זיהוי של העמותה במטרה למנוע מבוכה ולשמור על כבודם של הנתמכים.

במה למגוון של דעות ושיח מכבד. כנס ירושלים ה־18
במה למגוון של דעות ושיח מכבד. כנס ירושלים ה־18צילום: לירון מולדובן

פרס ירושלים לתרבות יוענק לסופרת אמונה אלון על פרסומיה הרבים המהווים נכסי צאן ברזל בכל בית.

פרס ירושלים לחיזוק התיישבות יוענק לרמי לוי, יו"ר שיווק השיקמה, על פעילותו לחיזוק ההתיישבות, פתיחת סניפים בגוש עציון, שער בנימין ובניית הקניון באריאל.

פרס ירושלים להתיישבות יוענק לאליקים העצני על היותו מיוזמי מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון וממקימי מועצת יש"ע.

בנוסף במהלך הכנס יוענק פרס מפעל חיים לרב צפניה דרורי על עשייתו רבת השנים לחיזוק ערכי היהדות בצפון הארץ לצד הקמת מפעלים חינוכיים תורניים ולאומיים בכל רחבי הארץ המשפיעים על חינוך ועיצוב הדור. הרב דרורי נמנה גם עם מייסדי האגודה להתנדבות, הארגון שייסד את השירות הלאומי וצמח להיות אחד המפעלים החברתיים הגדולים והמשמעותיים שקמו במדינת ישראל. השנה מציין הארגון יובל שנים להקמתו.

"זכות עבורנו בקבוצת 'בשבע' להעניק את פרסי ירושלים לרשימת הזוכים שנבחרה בקפידה. גם בשנה הזו, כל אחד מהזוכים בפרס הוא סמל ומופת בתחומו בעשיה למען העם והחברה בישראל" אמר יו"ר קבוצת בשבע דודו סעדה.

מנהל כנס ירושלים דודי פינקלר הוסיף: "13 הזוכים והזוכות בפרס ירושלים השנה הם דוגמה לאנשי חזון ומעש, כאלו שמגביהים עוף במחשבותיהם ובד בבד ידיהם עמוסות בעשיה לטובת ארץ ישראל. הם מקור גאווה."

הפרסים יוענקו במסגרת כנס ירושלים ה-19 שצפוי להתקיים בתאריכים ו'-ז' באדר א' תשפ"ב, 7-8 בפברואר 2022 בירושלים. בין הסוגיות הבוערות שיעלו השנה לדיון במסגרת הכנס - מתווה הגיור החדש, משפט נתניהו, הטיפול בבעיית הפגיעות המיניות, המשך דרכה של תחנת הרדיו הצבאית , החיים בערים המעורבות בצל מאורעות תשפ"ב ועוד.