רב הכותל
רב הכותליחצ

רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ' הגיב לסרטון בו חשפו ראשי הרפורמים את מטרת מאבקם על הכותל המערבי וקרא להפסיק את ההפגנות הפוליטיות ברחבה.

כזכור, בסרטון שפרסמו הם נשמעו מסבירים כי "אי יישום מתווה הכותל מרחיק מכולנו גם את התחבורה הציבורית בשבת, וגם את הנישואים האזרחיים.

"המאבק על מתווה הכותל הוא מאבק סימבולי, כי הכותל הוא המקום הכי קדוש לעם היהודי והוא נתון לשליטה של חרדים קיצוניים שחושבים שהכותל שייך לאבא שלהם ומתנהגים בבריונות כלפי כל מי שמתפלל או מתפללת אחרת".

בתגובה אמר רב הכותל כי "אחרי שנים רבות של של הפגנות בכותל המערבי יוצא היום המרצע מן השק והתנועה הרפורמית חשפה סוף סוף את האינטרסים האמיתיים שלה".

הרב הוסיף, "על פי סרטון שהפיצו היום , המאבק על התפילה בכותל היה רק תירוץ לקיומן של הפגנות במקום היקר והקדוש ביותר לכל יהודי ויהודייה. לא קרבת אלוקים ביקשו המפגינים, אלא יחסי ציבור בחינם לקידום האג'נדה שלהם בתחום הנישואין, השבת והכשרות".

בדבריו קרא להם לחדול מלעשות שימוש ציני בכותל. "בשם מיליוני המתפללים והמבקרים מידי שנה בכותל המערבי, דתיים וחילונים כאחד, אני מגנה את השימוש הציני במקום קדשנו, וקורא להסיר, אחת ולתמיד, את חרפת ההפגנות הפוליטיות מהכותל המערבי. הכותל היה ויהיה מקום של אחדות ואהבה ולא של פילוג ושינאה".

מוקדם יותר השתתף הרב רבינוביץ' בביקור בהיכל ישיבת 'בית דוד' הירושלמית שם נשא דברי חיזוק לעשרות בחורי הישיבה והרחיב אודות קדושת הכותל המערבי.

דבריו שנאמרו בעברית תורגמו על ידי ראש הישיבה הגאון רבי אברהם ויזנפלד לשפה האנגלית לטובתם של בחורי הישיבה שמוצאם מארצות הברית.

בדברי החיזוק קרא הרב רבינוביץ' לבחורים לקבל על עצמם קבלות טובות.

עם סיום המעמד ניגש רב הכותל והמקומות הקדושים לקבוע מזוזה בחדר הכושר של הישיבה שנועד לשרת את עשרות הבחורים.