פיצה
פיצהצילום: pexels

יש ארוחות חגיגיות שכוללות כמה מנות, הרבה מאוד כלים והכנה שאורכת זמן רב. לפעמים כשהמשפחה מתכנסת או כשבאים כמה חברים ורוצים לפנק אותם בארוחה קלילה, מחפשים רעיון שאפשר להכין בסיר אחד או בתבנית אחת.

ארוחה שלמה אך עשירה הכוללת מאכל אחד שכולם יכולים ליהנות ממנו בתנור או על הכיריים.

אין צורך להסתבך עם תכנון של מנות שונות ולחפש מה כל אחד אוהב, אפשר להיות יעילים ומתוחכמים ולבחור במאכל שכולם ישמחו לראות על הצלחת שלהם. לא תמיד צריך שפע של קערות וסירים על השולחן, לפעמים פחות זה יותר ואין כמו מאכל אחד שישביע את כל הסובבים. ארוחה מהירה, קלה, ללא טרחה גדולה, מתאימה לאנשים שאוהבים לאכול אבל לא לבזבז זמן יקר על ההכנה, וכמובן בסיום הארוחה אין הרבה כלים בכיור.

לזניית גבינות וחצילים

את הלזניה הזו מכינים בתבנית גדולה כדי שכל אחד יוכל לקבל חתיכה גדולה וגם תוספת אם ירצה. המתכון הזה כולל מצרכים שבדרך כלל יש בכל בית ולא צריך הכנה מיוחדת. חצילים, גבינות, עגבניות, שום, דפי לזניה, בצל ועלי בזיליקום. תמיד אפשר לגוון ולהחליף אם חסר מרכיב כלשהו, כך חצילים יכולים להיות מוחלפים בעלי תרד או בפרוסות זוקיני.

מתחילים בקליית פרוסות חצילים בתנור, ובמקביל מכינים את רוטב העגבניות במחבת עם שמן זית, עגבניות, רסק עגבניות ושום. בקערה נפרדת מערבבים גבינות שאוהבים (קוטג', בולגרית, צהובה, קשקבל – חלקן או כולן, מה שיש לכם במקרר). כל שנותר לעשות כעת הוא הרכבת המנה לפני הכנסת התבנית לתנור.

מניחים דפי לזניה בתבנית משומנת, יוצקים שכבת רוטב עגבניות, שכבת גבינות ומניחים מעל שכבת פרוסות חצילים ועלי בזיליקום. יוצרים עוד שתי שכבות כאלה לפחות, ואפשר לפזר מלמעלה פירורי גבינה צהובה או מוצרלה. אופים כשלושים עד ארבעים דקות בחום בינוני.

פיצה פיצוץ

מי לא אוהב פיצה? המאפה האיטלקי הזה יכול להיות ארוחה שלמה כשמכינים תבנית גדולה הכוללת כל טוב ולא רק רוטב עגבניות וגבינת מוצרלה. מתחילים עם מתכון לפיצה שכולל בצק קל ומהיר הכנה, תוספת של ירקות מסוגים שונים שאפשר להניח על הבצק או על חלקו, כך שכל אחד יקבל חתיכה עם תוספות האהובות עליו.

הכנת הבצק פשוטה ומהירה, כל שיש לעשות הוא לערבב קמח, שמרים, מלח, סוכר, מים ושמן זית. משאירים את הבצק להתפחה של כחצי שעה. בינתיים מכינים את רוטב העגבניות מעגבניות, רסק עגבניות, שום, בזיליקום ותבלינים – את כל המרכיבים מבשלים במחבת או בסיר קטן. כעת, כשהבצק תפח והרוטב מוכן אפשר להתחיל ליהנות מבחירת התוספות: גבינה בולגרית, זיתים, בצל, פטריות, ברוקולי, חצילים, זוקיני, אנשובי, טונה וכל מה שהסועדים אוהבים. לאחר אפייה של כעשרים דקות (חשוב לבדוק לפני שהפיצה לא שחומה מדי) מתיישבים ליהנות ממאפה מושלם – טעים, משביע וקל להכנה.

סלט הכול מהכול

סלט יכול להיות פשוט, לכלול כמה מרכיבים בסיסיים ויכול להיות גם ארוחה שלמה – הכול תלוי בבחירת הירקות, ולא רק ירקות. בשנים האחרונות אנשים רבים גילו את מה שבמזרח הרחוק יודעים כבר מזמן, וזה לשלב ירקות עם פירות בסלט. ישנם סוגים רבים של סלטים המשלבים גם פירות, ואם רוצים באמת לפנק את האורחים מוסיפים גם גרעיני חמנייה, אגוזים שונים, צנוברים וחמוציות, כך שהסלט הופך להיות הרבה יותר מעניין ועשיר.

אם אתם אוהבים לכלול כמה שיותר ירקות בארוחה הקלה שלכם, קערה גדולה של סלט הכולל מגוון ירקות כמו כרובית, ארטישוק, שעועית ירוקה, ביצים קשות, תפוחי אדמה ועוד אין־סוף אפשרויות היא ארוחה שלצידה צריך רק צלחות, סכום וכמה פרוסות לחם. את הרוטב אפשר להכין באופן שאתם אוהבים – תבלינים, שמן זית ולימון או שתוכלו להוסיף גם שום כתוש, חומץ בן יין ומעט סילאן.

שקשוקה

כשחושבים על ארוחה שלמה בסיר אחד הדבר הראשון שעולה לראשנו הוא שקשוקה. ביצים השוחות ברוטב אדום סמיך ועשיר שכל מה שיש להוסיף הוא פוקאצ'ה, חלה או כל בצק רך שיוכל לספוג את הרוטב והטעמים. אם רוצים לגוון את המאכל הנהדר הזה ולהוסיף מעט עניין, אפשר להוסיף תרד, גבינות, פסטו ואפילו חצילים וזוקיני. כל הירקות הללו יספגו את טעמי הרוטב ויוסיפו טעמים משלהם.