אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

השימוש של משטרת ישראל בתוכנת פגסוס כדי לרגל אחרי אזרחים ישראלים מטלטל את מדינת ישראל כולה.

מדי יום עוד ועוד פרטים נחשפים על אחת הפרשיות החמורות שידעה מדינת ישראל. משבר האמון בין הציבור הישראלי לבין רשויות אכיפת החוק מתרחב ככל שמתברר שאישי ציבור ישראלים נעצרו לאחר שימוש בתוכנה, ולאור התגובות של משטרת ישראל, כולל השר לביטחון פנים.

בפרק החדש של 'בשבע עיניים' ננסה להבין יחד עם כתב הטכנולוגיה של עיתון הארץ וארכיטקט תוכנה בחברת סלוטו, רן בר זיק, עד כמה הפרשה חמורה, לאן נעלמו הפוליטיקאים, והאם אפשר לתקן את הנזק.

בר זיק: "אני היום כאזרח ישראלי חושש מאוד. אני לא מרגיש מוגן. אני לא מרגיש שבת הזוג שלי מוגנת, שהילדים שלי מוגנים. זו לא רק תחושה שלי. מי שחי בכיכר השוק הציבורית, מהעיתונים ועד הרשתות החברתיות, כולם חושבים אותו דבר על זה שמרגלים אחרי אזרחים בכלי נשק צבאיים".

האזנה נעימה

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, "משטרת ישראל פועלת אך ורק על פי חוק ובהתאם לסמכויות שניתנו לה כדין. כפי שנמסר, כל פעולותיה בהקשר של האזנות סתר מתבצעות רק באמצעות צווים שהוצאו כדין מבימ"ש בחתימת שופט".

עוד נמסר, "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות למלא את ייעודה להגן על אזרחי מדינת ישראל ותפעל לסיכול ומניעת עבירות והבאת החשודים לדין בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה ועל פי החוק".