בשומרון נערכים לשלג
בשומרון נערכים לשלגצילום: דוברות

במועצה האזורית שומרון נערכים לשלג שיירד במקומות הגבוהים, ביישובי גב ההר: יצהר הר ברכה וכן במגדלים במסגרת סערת 'אלפיס'.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הנחה להיערך למתן מענה ביישובים לאירועי חירום ולתקלות חשמל.

מטה חירום מועצתי נפתח, נעשתה הערכות מול חברת נתיבי ישראל, מקורות חברת חשמל וכוחות הביטחון. כמו כן אגף בטחון אגף שפ"ע אגף הנדסה חינוך ורווחה במועצה נערכים למתן מענה.

המועצה מעמידה טרקטורים לפילוס השלג. כמו כן סוכם כי נתיבי ישראל יגבירו כמות כלים לפילוס שלג לטובת המקומות הגבוהים בשומרון. ראש המועצה נמצא בקשר עם חברת חשמל בבקשה להגביר את כמות הגנרטורים עבור הישובים המרוחקים והגבוהים.

הורכבו שרשראות שלג לאמבולנסים, לישובים בסבירות גבוהה לשלג. במגדלים, יצהר, הר ברכה, נפתח חפ"ק, שוריינו גנרטורים לישובים בגב ההר לצורך הכנת מועדון בכל ישוב שישמש כ "נקודה חמה" שיש בו חיבור חשמל וחימום למקרה של הפסקות חשמל ישוביות.

התקיימו הערכות מצב בישובים, צוותי חירום ישוביים נערכים למתן מענה למשפחות בגבעות המרוחקות.

כמו כן בתיירות שומרון נערכים לקלוט את אלפי המטיילים שצפויים להגיע לטייל בנופים עוצרי הנשימה של הרי השומרון בשלג מייד בתום הסערה. המקומות שצפויים למשוך את המטיילים הם הגן הלאומי הר גריזים, מצפה יוסף, יקב הר ברכה, השכונה השומרונית, יצהר, הר ברכה יקב כביר ועוד.

ראש המועצה יוסי דגן: "אנחנו נערכים למערכת חורפית קשה ולשלג בהרים הגבוהים, בגב ההר ומגדלים. אנחנו נמצאים בקשר עם הנהגות הישובים ועם כלל המערכות בהם נתיבי ישראל, חברת חשמל וכוחות הביטחון, צר לי שלמרות כל הדיבורים גם בחורף הזה ההתיישבות הצעירה עם אלפים רבים של תושבים בהם תינוקות וילדים יהיו ללא חשמל סדיר וללא חימום".

"אנחנו נערכים לעזור ולהקל גם על ההתיישבות הצעירה בחורף, אנחנו נערכים לעבור את הסופה בצורה בטוחה בטיחותית וכמובן לאחר הסופה אנחנו נערכים לארח את עשרות אלפי המטיילים כמו בכל שנה שיבואו להנות מהשלג בנופים עוצרי הנשימה של השומרון, חצי שעה מתל אביב", סיכם דגן.