מתנחלים היו שורפים אותי
מתנחלים היו שורפים אותיצילום: עומדים ביחד

תנועת השמאל "עומדים ביחד" יזמה בימים האחרונים קמפיין חדש שיכפיש את המתנחלים, תחת הסלוגן "מתנחלים היו שורפים אותי".

כזכור, התנועה וארגוני שמאל נוספים הם אלה שעמדו מאחורי הקמפיין הפוגעני "אלימות המתנחלים", שהוסר מהאוטובוסים של חברות "אגד" ו"דן באותו יום בו נתלו השלטים, לאחר הפרסום בערוץ 7.

עתה מבקשת התנועה מהציבור הישראלי לתרום לקמפיין חדש. על שלטי הקמפיין יהיה כתוב: "אם הייתי עץ בכפר בורין מתנחלים היו שורפים אותי. מתנגדים לאלימות מתנחלים? הצטרפו ליום נטיעות בבורין".

אלון-לי גרין, מנהל תנועת עומדים ביחד, השיב לשאלת ערוץ 7 מדוע הם בוחרים להשתמש בהכללה פרועה ולהאשים את "המתנחלים" באלימות". לדבריו, "אלימות מתנחלים היא תופעה מסוכנת ומתרחבת, שצר לנו שהביטאון שלכם לא עוסק בה באופן כנה".

"רק בימים האחרונים תקפו מתנחלים פלסטינים בכפר בורין, בחווארה ובמוקדים נוספים בגדה המערבית", ציין. "לא רק פלסטינים סובלים מאלימות מתנחלים, כידוע לכם, אלא גם פעילי שלום ואף חיילים ושוטרים. נמשיך לפעול נגד אלימות מתנחלים ולמען פינוי ההתנחלויות וסיום השליטה הצבאית של ישראל על הפלסטינים, כדי שנוכל להשיג שלום ישראלי-פלסטיני ולביטחון".

בכוונת תנועת השמאל לקשור שלטים לעצים רבים במרכזי הערים הגדולות. בהסבר לקמפיין נאמר כי השלטים יקשרו לעצים ולא יתלו עליהם, וזאת על מנת לא לפגוע חלילה בעצים. "ביום שישי שעבר, חבורת בריונים רעולי פנים, חמושים באידאולוגיה של שנאה, באבנים ובבנזין, ירדו מהמאחז הבלתי חוקי גבעת רונן וביצעו פוגרום בחקלאים פלסטינים מהכפר בורין שעיבדו את אדמתם ובפעילים ישראלים שליוו אותם", נכתב.

"אנחנו מתכננים לקשור (כדי לא לפגוע) שלטים על עצים במרכזי הערים הגדולות עם מסר פשוט: 'אם הייתי עץ בכפר בורין, מתנחלים היו שורפים אותי' - ולהזמין את הציבור להגיע לבורין ולהכיר את המצב מקרוב", כך עומדים ביחד.

שי גליק מנכ"ל ארגון 'בצלמו' מסר לערוץ 7: "בעוד תנועת עומדים ביחד חס על העצים ומנסה לא לפגוע בהם, הוא פוגע בציבור שלם של מאות אלפי אזרחים מעולים שלא הרעו לאיש. מדובר בקמפיין שנאה שאסור לו לעלות בשום מקום ציבורי. אני קורא לכל ראשי הערים והרשויות לאסור העלאת שלטים אלו במרחב הציבורי. אנחנו נפעל משפטית מול כל עירייה או רשות שתאפשר העלאת קמפיין השנאה הזה, שהינו קמפיין שקרי ומוציא דיבה".