חברי סיעת הציונות הדתית עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן
חברי סיעת הציונות הדתית עם ראש מועצת שומרון יוסי דגןצילום: ניר דבוש - מועצת שומרון

חברי כנסת ממפלגת הציונות הדתית סיירו היום (א') במערב השומרון, נחשפו להשתלטות הפלסטינית על שטחי סי ואדמות המדינה, ושמעו על הפעולות הנעשות בשטח על-ידי המועצה בשיתוף פעולה עם התושבים.

את הסיור הוביל יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון. בסיור השתתפו גם יושבי ראש היישובים עלי זהב, ברוכין, לשם, ברקן וקריית נטפים וכן נציגי וועדות הקרקעות היישוביות, שפועלים יחד עם רכזת תחום הקרקעות במועצת שומרון.

בתחילת הסיור הסביר דגן לח"כים על ההשתלטות הפלסטינית על שטחי סי ואדמות מדינה, הכוללת סלילת דרכים חדשות, בניית מבנים לא חוקיים ועוד.

בהמשך ביקרו הח"כים באדמות מדינה באזור התעשייה בעלי זהב אליהן פלשו פלסטינים, שמעו סקירה על התפתחות גוש מערבא והישוב ברוכין, ונחשפו למערכה שמנהלים התושבים בשיתוף פעולה עם המועצה כנגד ההשתלטות הפלסטינית באזור.

דגן הציג בפני חברי הכנסת את היקף ההשתלטות על שטחי C באיזורים אלו ואמר: "האיזור הזה מסמל יותר מכל את אוזלת היד וההפקרות של ממשלת ישראל וכלל הגורמים המקצועיים בנושא ההשתלטות העבריינית על שטחי c. לפני שלושה חודשים הייתי כאן עם גורם בכיר במינהל האזרחי, היו כאן 52 מבנים לא חוקיים של הרשות הפלסטינית, היום יש מעל 70.

"יש כאן נטיעות עברייניות, מבנים שנבנים במימון מלא של הרשות הטרוריסטית - הרשות הפלסטינית, ובמימון של האיחוד האירופי, ואין פוצה פה ומצפצף. כשלפני שבוע וחצי התושבים היהודים כאן באו לעשות נטיעות במרחב הזה, כדי למנוע את השתלטות הרשות הפלסטינית, הוציאו להם צו שטח צבאי סגור, מאיימים במעצרים, פתאום יש כוח אדם.

"אנחנו לעולם לא נוותר על האדמה הזו", הבהיר ראש המועצה, "זו הארץ שלנו, יש לנו אחריות כלפי עם ישראל. אם הממשלה וכלל הגורמים לא עושים את חובתם אנחנו נציל את המקום הזה. נמנע את הפרסה ואת הביזיון שיש כאן".

ח"כ בצלאל סמוטריץ יו"ר מפלגת הציונות הדתית: "אני מלווה כבר שנים רבות את המאבק על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, עוד מתקופתי ברגבים. המאבק הזה לא התחיל אתמול וגם הממשלות הקודמות לא טיפלו בו כמו שצריך. אבל אי אפשר להתעלם מעליית מדרגה מסוכנת בחודשים האחרונים שמאז הקמת הממשלה.

"גנץ נותן אור ירוק לאבו מאזן ולאיחוד האירופאי שמממן את ההשתלטות האסטרטגית הזו ואת התוצאות המסוכנות רואים בשטח בעיניים. הקמת וועדת הקרקעות של הישובים היא צעד חשוב של לקיחת אחריות, וכך גם הפעילות החשובה של המועצה ותנועת רגבים, אבל פתרון אמיתי חייב לבוא מהמדינה. כשנחזור בע"ה להנהיג את מדינת ישראל נצטרך לפעול בדחיפות ובנחישות כדי להחזיר את הגלגל לאחור ולשמור על אדמות העם היהודי ומדינת ישראל".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק אמרה: "מה שראינו היום בשטח במערב השומרון, זה בושה וחרפה למדינת ישראל, זה התגלמות הסיטואציה של מלחמה במעמד צד אחד בלבד. אתה רואה פה תושבים חלוצים שנלחמים על הארץ שלהם אבל המדינה שלנם הפקירה אותם.

"מדינת ישראל לא קיימת ולא פעילה אבל המדינה הפלסטינית היא פעילה בכל הכוח, בושה וחרפה. הנושא הזה חייב להגיע לועדת חוץ וביטחון והוא יגיע לועדת חוץ וביטחון. אנחנו לא נמשיך להפקיר את הארץ שלנו'', הבטיחה.

חה"כ שמחה רוטמן: ''כל סיור בשטח השומרון בפרט ובכל איזורי יהודה ושומרון בכלל, מגלה שהמנהל האזרחי מבצע באופן שיטתי ומסודר, אכיפה מפלה כנגד יהודים ועובד כסייען של הרשות הפלסטינית להשתלטות הערבית על שטחי סי. שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה נפתלי בנט חייבים להחליט אם הם עובדים עבור מדינת ישראל או שהם קבלני הביצוע של אבו-מאזן''.

ח"כ אופיר סופר מסר: ''הגענו היום לסיור מדהים מעניין ובעיקר עצוב במערב השומרון, סיור שיזמו אותו תושבי מערב השומרון. נוכחנו לראות עד כמה עמוקה המלחמה על שטחי סי וכמה הפעילות של הפלסטינאים קובעות עובדות בשטח. מדינת ישראל, עושה רושם לא מבינה עדיין את גודל הבעיה. המאבק על שטחי סי הוא מאבק שאנחנו חייבים להיכנס אליו בכל הכח. זה מאבק על גבולות ארצנו, זה מאבק על האיחזות על חבלי ארצנו פה ביהודה ושומרון''.

כזכור לפני כשבוע מאות מתושבי גוש מערבא יצאו לנטיעות וביצוע עבודות גידור סמוך לכיכר פדואל-עלי זהב, בהשתתפות ראש המועצה יוסי דגן. הנטיעות התקיימו באישור רבני גוש מערבא, במטרה לחזק את ההיאחזות היהודית בשטח ולבלום את השתלטות הפלסטינים על אדמות המדינה. במהלך האירוע הגיעו לשטח עשרות ערבים מכפר א-דיק הסמוך, במגמה להפריע לנוטעים ולהתעמת עימם. הערבים נתקלו בהגעה מאסיבית של מאות מתיישבים נוספים, ובהמשך גם כוחות צבא וביטחון, שהרחיקו את הערבים מהמקום.