בריידי עם האליפות האחרונה במדי טמפה ביי
בריידי עם האליפות האחרונה במדי טמפה בייצילום: רויטרס

עכשיו זה רשמי - בגיל 44 וחצי הספורטאי הטוב בעולם תולה את הנעליים. במוצאי השבת האחרון דווח כי טום בריידי, הקוורטרבק האגדי של ליגת הפוטבול הטובה בעולם, ליגת ה-NFL האמריקאית, פורש.

בתחילה הכחיש בריידי אך היום (שלישי) עשה את זה באופן רשמי עם הודעה בחשבון האינסטגרם שלו.

"תמיד חשבתי שבפוטבול זה 'הכול או כלום' כתב בריידי, "אם אתה לא מחויב במאת האחוזים, לא תצליח והצלחה היא מה שאני אוהב כל כך במשחק הזה. יש פה אתגר פיזי, נפשי ורגיש בכל יום מחדש, שאפשר לי להוציא את המקסימום מהפוטנציאל שלי. תמיד ניסיתי לתת הכול ב-22 השנים האחרונות. אין דרכי קיצור להצלחה, במגרש ובחיים".

"קשה לי לכתוב את זה, אבל הנה זה בא: לא אוכל לגלות עוד מחויבות ספורטיבית. אהבתי את קריירת ה-NFL שלי, וזה הזמן להתרכז בדברים אחרים שדורשים ממני את תשומת הלב".

בריידי נבחר רק בסיבוב השישי של הדראפט בשנת 2000, וגם זה במקום ה-199 ודווקא בגלל הוא דוגמא לכל ילד וילד ברחבי העולם - כאשר זה הפך ב-22 שנות משחק לשחקן הטוב בעולם בענף הפוטבול ולאחד הספורטאים הטובים ביותר בעולם בכלל.

למעשה, בריידי הפך לשחקן הפוטבול המשמעותי ביותר כאשר הוביל קבוצתו ניו אינגלנד פטריוטס לזכייה בשישה סופרבולים והופעה בשלושה נוספים, כשעל הדרך הוא גרף תארים אישיים עם זכיה שלוש פעמים בתואר ה-MVP של הליגה וחמש פעמים ל-MVP של הסופרבול.

לפני שנתיים, עורר בריידי רעש גדול בעולם הספורט התחרותי ובפוטבול בעיקר, כאשר עזב את הקבוצה איתה היה כה מזוהה, ניו אינגלנד כשחתם בטמפה ביי. כבר בעונתו הראשונה בפלורידה הוא זכה עם טמפה ביי באליפות מדהימה וכל זאת כשהוא כבר בן 42.

היום, אחרי ששבר וקבע שלל שיאים היסטוריים, כשהיה ראשון בכמות היארדים במסירה, הטאצ'דאונים, המסירות המושלמות, הניצחונות ועוד, הודיע בריידי באופן סופי על סיום קריירה שכל ספורטאי יכול רק לחלום עליה.