ח"כ יריב לוין
ח"כ יריב לויןצילום: מאיר אליפור

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון היום בהצעת חוק של יריב לוין המבקשת לאפשר חיבור חשמל ליישובי ההתיישבות הצעירה, כך מדווח העיתון 'ישראל היום'.

על פי ההערכות הועדה תדחה את החוק, למרות המבוכה שהדבר יגרום לחלק מחברי הממשלה.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "יישובים רבים בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון סובלים במשך שנים מהיעדר קידום תכנון. כתוצאה מכך, לא ניתן לחבר את היישובים, הבתים ומבני הציבור הקיימים בהם לרשת החשמל. המצב כאמור גורם לכך שהתושבים, ובהם ילדים רבים, חיים בתנאים שאינם הולמים תנאי מגורים סבירים. בין היתר, כתוצאה ממחסור באספקת חשמל סדירה ובהיקף הנדרש, נותרים רבים ללא חימום ומים חמים בחורף וללא מיזוג אוויר בימים חמים".

נוסף על כך נכתב כי "המדינה אינה יכולה להתנער מאחריותה לדאוג לחלוצים, תושבי ההתיישבות הצעירה, אשר הסדרתה אינה מתבצעת בשל היעדר קידומה על ידי הממשלה. לפיכך, מוצע לאפשר את חיבורם של היישובים והשכונות בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לרשת החשמל, וזאת מבלי להמתין להסדרתם התכנונית של היישובים והשכונות כאמור, אשר ראוי כי תקודם ללא דיחוי וללא תלות בהליכי חקיקת החוק המוצע. חקיקת החוק המוצע תשים סוף לסבלם של תושבי וילדי ההתיישבות הצעירה, ותשים סוף לקיפוח שממנו הם סובלים".

הצעתו של לוין נועדה להביך את אנשי ימינה ותקווה חדשה, שהבטיחו במהלך מערכת הבחירות לסייע לאנשי ההתיישבות הצעירה - וכעת נאלצים ליישר קו לדרישת האגף השמאלי בממשלה שמתנגד להתיישבות הצעירה.

לוין אמר כי "ילדי ההתיישבות הצעירה סובלים גם בחורף הזה מהיעדר חשמל מוסדר ומתמודדים בקושי רב עם הקור העז. הגיע הזמן לשים סוף לעוול הזה. אני מצפה מחברי ועדת השרים לחקיקה לאשר את החוק שאני מביא היום ולחבר את ההתיישבות הצעירה לחשמל. את הבנייה הערבית הבלתי חוקית הם כבר חיברו - אבל הילדים החלוצים בהתיישבות הצעירה עדיין מחכים. שום תירוץ לא יכול להתקבל. לשרים חם. לפולשים לאדמות המדינה בנגב חם. הגיע הזמן שגם לילדים החלוצים יהיה חם"'.