בכנסת נערך בצהריים אירוע השקת השדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית של המדינה, לראשונה בכנסת ישראל.

בראש השדולה עומד יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז ובשדולה השתתפו ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ח"כ דודי אמסלם, ח"כ יעקב מרגי, ח"כ מיכאל מלכיאלי, ח"כ אוריאל בוסו, ח"כ משה אבוטבול וח"כ יוסי טייב.

ח"כ מעוז פתח את הדיון ואמר, "אני שמח לפתוח את השדולה. המושג ההפוך מהמדינה היהודית, זה 'מדינת כל אזרחיה'. תרבות הפוסט מודרנה רוצה למחוק את הזהויות. החל מהזכות האישית, עבור לזהות המשפחה, וממשיך בטשטוש זהות הלאום. אני שומר את תעודת הזהות שלי, שכתוב הלאום יהודי. לא מוכן להחליף את תעודת הזהות. המטרה הבאה שלהם היא למחוק את הזהות היהודית של המדינה. אנחנו נילחם נגד כל הרפורמות הללו, שפוגעות ברבנות הראשית ומטשטשות את הזהות שלנו".

עוד הוסיף כי "חיזוק ושימור הזהות היהודית של המדינה מתבטא גם בשמירה על הכותל, מקום קודשנו. היחס למסתננים גם הוא קשור לזהות היהודית של המדינה, וזה מה שנעשה במסגרת השדולה".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר, "אני רוצה להודות על השדולה ועל המאמץ רב השנים. אני ואבי מכירים עשרות שנים ועבדנו ביחד למען אחינו מברית המועצות. אני מאוד מעריך את המחויבות שלך. אנחנו מחוברים לארץ הזאת, לאמונה שלנו, ללאום שלנו. אתה מיטיב להבין מכולם שאנחנו לא יכולים להיות בלי השורשים שלנו".

ח"כ דודי אמסלם הוסיף כי השדולה שהקים מעוז, היא "אחת השדולות החשובות ביותר בכנסת ישראל. המצב במדינה מוכיח שחייבים שתהיה שדולה כזאת. זה באמת מחמם את הלב, שיש כאלה שמבינים את המשמעות של המלחמה הזאת".

פורום הארגונים למען המשפחה בירך על הקמת השדולה לזהות יהודית בכנסת. "מדינת ישראל מצויה מזה עשור תחת מתקפה כנגד התרבות והאמונה היהודית", נמסר. "במסגרת מערכה זו מתבצע "סיכול ממוקד" כלפי מנהגי ומסורת ישראל בכל מישור אפשרי. לבנת היסוד של העם היהודי שהנה המשפחה הנה יעד מועדף במסגרת מתקפה זו".

לדברי הפורום, "הגדרת המשפחה מורחבת באמצעות התקינות הפוליטית שמתפשטת .היום כבר ברור כי היעד ארוך הטווח הוא פירוקו של מוסד המשפחה כחלק ממהלך נרחב של פירוק קשרי קהילה ולאום. הציבור מואבס במושגי חלקלקות ויעדים כגון 'שיויון מגדרי' אשר ברור כי הנם כסות להעצמת אפליית גברים הקיימת כבר כעת ולפילוג ואיבה בין המינים. לכן חיזוק ערכי היהדות ותרבותה הנם צו השעה".