ח"כ שמחה רוטמן
ח"כ שמחה רוטמןערוץ 7

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק האזרחות של שרת הפנים איילת שקד שאוסר על איחוד משפחות פלסטיניות, יחד עם הצעת החוק הפרטית של ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), שקובעת מכסות למתן היתרי שהייה ואזרחות ושקיפות על מספר האישורים שניתנו.

בראיון לערוץ 7 אומר רוטמן כי "חוק האזרחות שעבר אתמול במליאה הראה שהדרך שהראנו מתחילת הדרך לפני 7 חודשים היא הדרך שניצחה. אמרנו מהיום הראשון לשקד ולכל הקואליציה - אם אתם רוצים להעביר חוק אזרחות שישמור על חומת המגן של מדינת ישראל הוא צריך להיות מתואם איתנו ולכלול בתוכו מכסות ושקיפות.

"ברגע שהשרה שקד וגורמים בקואליציה הגיעו איתנו להסכמה זה עבר בתמיכה משותפת שלנו עם הקואליציה", הוסיף רוטמן. "חבל שזה לקח 7 חודשים, היו יכולים לקבל את אותה מסקנה כבר מזמן. מוטב מאוחר מאשר לעולם. אני מקווה שהגורמים הציונים בקואליציה שהצביעו אתמול יעשו חישוב מסלול מחדש לא רק לגבי חוק האזרחות אלא בכלל לגבי החלטה שלהם להקים ממשלה עם תומכי טרור".

רוטמן לא יודע אם התנאים שהציג - מכסות ושקיפות בחוק האזרחות, אכן יוכנסו אליו במסגרת דיוני החקיקה, אך הוא מציין כי "השרה שקד וכל הסיעות הציוניות בקואליצייה עומדות בפני בחירה או לעבוד איתנו או שהם עובדים עם רע"מ ומרצ, אין דרך שלישית. למרות הכעס האדיר שיש לנו על הקואליציה אם הם יהיו ענייניים נתמוך בהם. אם הם ילכו עם רע"מ ומרצ אני מקווה שלא יצליח להם כמו בפעם הקודמת''.

לשאלה האם חוק האזרחות יכול להפיל את הממשלה ענה רוטמן: ''אני לא יודע. לקואליציה הזאת אין זכות קיום כי היא נתמכת על תומכי טרור. מי שרוצה פה מדינה יהודית צריך לפרק את הקואליציה הזאת גם בגלל החוק הזה וגם בגלל מלא סיבות כמו אביתר, חומש ועוד 1000 דברים.

השרה שקד טוענת שסעיף המכסות לא יעבור את מבחן בג"ץ ולכן צריך לוותר עליו. על כך עונה רוטמן: ''אני מעולם לא חשבתי שצריך לחוקק חוקים לפי השאלה מה בג''ץ יגיד עליהם. מחוקקים חוקים לפי מה שטוב למדינת ישראל. אם בג"ץ יפסול צריך לטפל בזה במסגרת פסקת התגברות או בדרך אחרת''.

האם נראה בעתיד עוד שיתופי פעולה עם הקואליציה? רוטמן אומר כי ''מהיום הראשון גם בנושא חוק האזרחות ובכל נושא אחר אנחנו עובדים עניינית. גם בוועדה לבחירת שופטים אני עובד עניינית. מי שמשתף איתי פעולה אני משתף איתו פעולה. בידי כל אדם לבחור ברע ולבחור בטוב. מקווה שהם יבחרו בטוב".

החוק של רוטמן ושקד עבר ברוב מוחץ של 73 בעד מול 35 שהתנגדו, זאת לאחר מאמצים ממושכים להביא את הקואליציה והאופוזיציה להסכמות על חוק אזרחות. "החוק ישמור על חומת המגן של ישראל", אמר רוטמן.

רוטמן גם התייחס לפרשת הריגול שביצעה המשטרה וביקש: "‏אל תקראו לפרשה הזו 'פרשת NSO' ואל תקראו לפרשה הזו 'פרשת פגסוס'. בדיוק כמו שאנחנו לא קוראים לאירוע רצח על שם כלי הנשק שבו השתמשו. תקראו לפרשה הזו 'פרשת אלשיך-ניצן' או 'שטאזי ישראל'".