רב קרית ארבע חברון לשעבר, הרב דב ליאור, התייחס לסערת החרם על תרומות הדם לאחר שמד"א שינו את הטפסים, ואמר כי מנצלים את טוב הלב של בני הישיבות.

כזכור, תורמי דם רבים, בהובלת מספר ישיבות בציונות הדתית, הודיעו שיפסיקו לתרום דם בעקבות ההחלטה לשנות את טפסי הדם של מד"א כך שיהיה כתוב בהם "הורה 1" ו"הורה 2" במקום "אב" ו"אם". לאחר מספר שבועות, ובעקבות החרם, הוחלט לשנות את הטפסים ולהשמיט מהם כל התייחסות להורי התורמים, כך שעתה אין בהם כלל שימוש במושגי "הורה 1" או "אב" ו"אם". גם כעת החרם על תרומות הדם נמשך, כשהמחרימים דורשים להחזיר את טפסי הדם של מד"א לנוסח המקורי המציין את שורת "ארץ לידת 'אב' ו'אם'".

"התעוררה התנגדות מכיוון שיש חוקים מסויימים שרוצים לתפוס טרמפ ולהחטיף את הדעות שלהם לטשטוש אבא ואמא, הורה 1 הורה 2, כל מיני התחכמויות האלה", אמר הרב ליאור. "מה זה שייך לתרומת דם?"

לדבריו, "אנחנו רוצים שימשיכו כמו שהיה כל השנים ולא לשנות שום דבר. זו התחכמות והכתבה. זה נגד הדמוקרטיה ונגד חופש הביטוי. אנחנו דורשים שימשיכו עם הטפסים כמו שהיה עד כה ולא מישהו שניסה לנצל את טוב הלב של בני הישיבות לדברים האלה. מי שרצה לשנות את זה, עליו להביא ראיה למה זה ככה. אנחנו רוצים לתרום ושישאירו אותנו כמו שהיה קודם, בלי התחכמות. זה הכל".