הנשיא לשעבר ריבלין והשר טרופר במכון וינגייט
הנשיא לשעבר ריבלין והשר טרופר במכון וינגייטצילום: זאב ינאי, גלאי תקשורת

ראובן 'רובי' ריבלין חוזר לספורט. הנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן 'רובי' ריבלין, נענה בשמחה לבקשתו של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, לשמש כיו''ר וועדת פרס מפעל חיים בספורט, היוזמה החדשה אותה מובילים משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט.

ריבלין, הנשיא העשירי של מדינת ישראל, כבר שימש בעבר בתפקיד בספורט, כשהיה יו"ר בית"ר ירושלים בשנות ה-80, וכעת הוא חוזר לספורט כשיעמוד בראשות הוועדה הראשונה בהסיטוריה שתבחר בזוכי פרס מפעל חיים בספורט.

מי שעודד והביא למינויו של הנשיא לשעבר לעמוד בראשות הוועדה שתבחר את הזוכים, הוא שר התרבות והספורט ומי שיזם את הפרס החדש, השר חילי טרופר.

הפרס הוא פרויקט משותף של משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט כאשר ישיבות וועדת הפרס יתקיימו במכון וינגייט, שם יוחלט על זוכי הפרס שיוענק בטקס בתחילת אפריל לנשות ולאנשי ספורט בחמש קטגוריות שונות.

הנשיא העשירי ידוע באהבתו הרבה לספורט ולכן פנה אליו השר עם ההצעה המיוחדת לכהן בתור יו''ר הוועדה, שתעניק בראשונה פרס שכזה. זהו תפקידו הציבורי השני מאז עזב את בית הנשיא בירושלים, לאחר שמונה באחרונה ליו"ר של כבוד במכון הישראלי לדמוקרטיה.

הפרס, ביוזמתו ובמימונו של משרד התרבות והספורט ותחת אחריותו של מכון וינגייט, יוענק באפריל במסגרת חגיגות לרגל 65 שנים להיווסדו של המכון הלאומי. הפרס יוענק לגברים ולנשים, שהותירו את חותמם על הספורט הישראלי בקטגוריות: ספורטאי/ת, מאמן/ת ספורט, איש ניהול בתחום הספורט, איש חינוך/איש רשות מקומית מתחום הספורט וחוקר/ת אקדמיה מתחום הספורט.

פרס זה נועד להביע הערכה, הוקרה וציון לשבח לפועלם ולתרומתם של העוסקים בספורט והמפתחים אותו, אשר הגיעו להישגים ולציוני דרך בתחומם, ובכך תרמו תרומה משמעותית.

זו לא הפעם הראשונה בה הגיע ריבלין למכון וינגייט, כאשר בשנה שעברה, ביקר הנשיא ריבלין עוד כשכיהן כנשיא במכון וינגייט, מה שהיה ביקור ראשון של נשיא במכון מזה שני עשורים והביקור הראשון של ראש המדינה לאחר הפיכתו של המכון לתאגיד ממשלתי מעמותה פרטית.

במהלך המפגש צפה ריבלין באימונים של נבחרות השחייה והשחייה האומנותית ובין השאר נפגש עם השחיין האולימפי יעקב טומרקין. בהמשך ביקר ריבלין באימון נבחרת הג'ודו, שם שוחח בין השאר עם הספורטאים האולימפיים שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק ועל גבעת חנן נטע הנשיא עץ צעיר שזכה לשם "עץ הנשיא".

יו''ר הוועדה החדש, הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, אמר על בחירתו לעמוד בראש הוועדה הבוחרת: "ספורט הוא דרך חיים, ועל כן מתבקש ומבורך המהלך של שר התרבות והספורט שלנו, ידידי חילי טרופר, להעניק פרס למפעל חיים למובילי דרך בתחום החשוב הזה. כשאנו מחנכים לספורט כדרך חיים, כפי שעושים במכון ווינגייט, מחנכים גם לאהבת אדם, לחברות ולעבודת צוות. בספורט אומנם יש יריבים, אבל לא אויבים. בספורט אנחנו נפגשים עם האחר על הדשא, על הפרקט או על המזרן, ומביטים בו בגובה העיניים – שווים. ספורט והחינוך לספורט, הם ראי לחברה הישראלית, המקום שבו אנחנו פוגשים את עצמנו, ובין המקומות היחידים שבהם אנחנו מצליחים להסכים על כללי משחק משותפים. זוהי הסיבה שבגללה התחברתי כל-כך ליוזמה של השר והסכמתי בשמחה לבקשתו".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר ברך ואמר: "זה רק טבעי, שהנשיא העשירי ריבלין יכהן כיו''ר וועדת הפרס. פניתי אליו מתוך הכרות עמוקה עם אהבתו לספורט. תרומתו לספורט לאורך השנים היא רבה, וזהו כבוד עבור כולנו, שהוא חלק מהמפעל שנועד להוקיר לראשונה באמצעות פרס מפעל חיים את העושות והעוסקים במלאכה זו".

יו"ר המועצה הציבורית של מכון וינגייט, יקי אנוך, החבר בוועדת הפרס ברך גם הוא ואמר: "אנו גאים לארח שוב את הנשיא לשעבר ריבלין בבית של הספורט הישראלי, כמי שיוביל את הבחירה במקבלים ובמקבלות הפרס של הספורט הישראלי. זהו יום חג מבחינתנו והכרה בעבודה הקשה של נשות ואנשי המכון והספורטאיות והספורטאים שמתאמנים בו כבר 65 שנים".