השר אלי אבידר
השר אלי אבידרצילום: ערוץ 7

השר אלי אבידר (ישראל ביתנו) צפוי להתפטר היום (שלישי) מהממשלה ולחזור לכהן כחבר כנסת.

אבידר יערוך בשעה 14:00 מסיבת עיתונאים בכנסת.

אבידר הושבע לשר בחודש אוגוסט וביקורת רבה נשמעה על כך שקיבל תפקיד ללא משמעות מיוחדת בתוך משרד ראש הממשלה.

התפטרותו של אבידר מצטרפת לשורת הבעיות בממשלת בנט-לפיד זאת לאחר שאתמול הודיע יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ על החרמת ההצבעות בכנסת יחד עם הקואליציה בטענה כי יוזמותיו והחוקים שהוא מקדם במסגרת תפקידו במשרד הביטחון מסוכלים ולא מקודמים בניגוד להתחייבויות.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, אמרה הבוקר לכאן רשת ב' כי אין חשש לפירוק הממשלה בעקבות המשבר, עם זאת ציינה, "לא נאפשר פגיעה בחוקים ביטחוניים ובחיילי צה"ל. לשמוע שגנץ דואג לחבריו כשאנחנו מדברים על הסדרת הפנסיות של חיילי צה"ל? אלה חיילים שדואגים שנישן בלילה. היינו סבלניים די והותר, יואילו בטובם ראש הממשלה וראשי הקואליציה שתהיה משמעת. נשמור על שלמות הממשלה, אך חוקי משרד הביטחון יצטרכו לעבור".

ח"כ מוסי רז ממרצ אמר "מפלגת כחול לבן מגינה בחירוף נפש על הפנסיות המנופחות של אנשי הקבע, כאילו יש קשר בינן ובין בטחון המדינה. מי שמסכן את בטחון המדינה הוא מי שלוקח את כספי תקציב הבטחון לכיסם הפרטי של אנשי הקבע".

חבר הכנסת איתמר בן גביר מסר "מופע ההתקפלות של נפתלי ואיילת נמשך: זה התחיל שמנסור איים והם התקפלו, מר"צ מאיימת והם התקפלו, גנץ מאיים והם התקפלו, ועכשיו גם אלי אבידר מתפטר וחוזר לכנסת. זו לא ממשלה ובטח לא ימין, זה בדיחה עצובה על איש אחד שמתקפל פעם אחר פעם לשמאל. נפתלי תתפטר!".