עמר לחמנוביץ
עמר לחמנוביץצילום: עמי שומן

איש התקשורת עמר לחמנוביץ מונה לתפקיד העורך הראשי של העיתון "ישראל היום", ויחליף את בועז ביסמוט שפרש מתפקידו לפני מספר שבועות.

לחמנוביץ, 42, ששימש בחודש האחרון מ"מ העורך הראשי של העיתון, נמנה עם הגרעין המייסד של "ישראל היום" בשנת 2007, ומאז כיהן בעיתון בשלל תפקידי עריכה בכירים, ובהם כעורך המוסף הפוליטי-אקטואלי "ישראל השבוע" וכעורך מדור הספרים.

לחמנוביץ הוא בוגר בית הספר לאמנות קמרה אובסקורה. בשנת 2013 הוא זכה בפרס ברנשטיין לביקורת ספרותית בעיתונות היומית - פרס העיתונות הראשון שהוענק לעיתונאי של "ישראל היום". בכך, יישאר העיתון תחת ידיים מוכרות, וימשיך בדרכו האידיאולוגית.

לחמנוביץ אמר: "אני מודה לד"ר מרים אדלסון, מו"ל 'ישראל היום', ולמשפחת אדלסון כולה על האמון שהם נותנים בי ועל ההזדמנות שניתנה לי להתייצב בראש מערכת העיתון המוביל במדינה 'ישראל היום' ימשיך לקבוע סדר יום עיתונאי לאומי אמין ובלתי מתפשר".

ד"ר מרים אדלסון, מו"ל "ישראל היום" מסרה: "עמר לחמנוביץ צמח ב'ישראל היום' מיום הקמתו, ובעשור האחרון עמד בראש המוסף הפוליטי-אקטואלי 'ישראל השבוע'. אני שמחה שהוא יעמוד מעתה בראש המערכת כולה, ומשוכנעת שהוא יבסס וירחיב את מעמדו של 'ישראל היום' כעיתון ציוני גאה, ואף יוביל אותו ליעדים חדשים".

עמיר פינקלשטיין, מנכ"ל קבוצת "ישראל היום" מסר: "מינויו של עמר לחמנוביץ לעורך הראשי הוא בשורה משמחת ל'ישראל היום' ולציבור קוראיו. יחד עם עמר, אני משוכנע שנצעיד את הקבוצה כולה לפסגות חדשות מול המשימות והאתגרים בעולם העיתונות".