אלי אבידר
אלי אבידרצילום: יונתן זינדל - פלאש 90

ח"כ אלי אבידר הניח במזכירות הכנסת את הצעת החוק הראשונה שלו, ולפיה נאשם בפלילים לא יוכל לקבל לידיו את מלאכת הרכבת הממשלה.

אבידר שהתפטר בשבוע שעבר מתפקידו כשר ללא תיק, אמר: "כפי שהתחייבתי הנחתי במזכירות הכנסת את חוק הנאשם בפלילים. אין אדם במדינת ישראל שיכול לכהן בתפקיד ציבורי תחת כתב אישום. אין שום סיבה שח"כ תחת כתב אישום יוכל לקבל לידיו את הרכבת הממשלה”.

לפיד שהגיש מכתב התפטרות, שר החוץ יאיר לפיד הציע לאבידר להתמנות לשגריר "בכל מדינה שירצה". המהלך נועד לפתור את המשבר מול אבידר, שסירב להצעה. בנוסף, מזכיר הממשלה שלום שלמה הציע לאבידר את ראשות הסוכנות היהודית - אבל אבידר סירב בתוקף.

ההערכה היא כי השר המתפטר אלי אבידר לא ירצה לפרק את הממשלה, אך עצם הפעילות העצמאית שלו תוסיף לערעור של יציבות הקואליציה. עם התפטרותו של אבידר, הוא מהווה שוב את האצבע ה-61 - ו"הסיעה תשיעית" בקואליציה. בין דרישותיו: אישור החוק נגד נתניהו וביטול חקיקת הקורונה.

עם התפטרותו אמר אבידר: "מדיניות הממשלה בחודשים האחרונים הפכה את ההישארות שלי בממשלה לבלתי נסבלת. ההתפטרות הזו מגיעה לפחות 3 חודשים מאוחר מדי. מאז שהמינוי לשר המודיעין הפך ללא רלוונטי, התבקשתי להישאר, הציעו לי לבנות משרד, תפקידים יוקרתיים וסרבתי מיד. לא באתי לפוליטיקה לתפקידים יוקרתיים".