ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייסצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממונה על שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס התייחסה לגילוי המקרה של ילד בן ארבע תושב אזור ירושלים שהתגלה שנדבק בנגיף פוליו ולא היה מחוסן נגדו.

"הדגש שלנו הוא לוודא שהילדים באזור ירושלים יהיה מחוסנים באופן הטוב ביותר. כרגע ההמלצות שלנו היא להקדים מעט את החיסונים ולתת את החיסון הראשון נגד פוליו בגיל שישה שבועות ואת השני בגיל 12 שבועות. זה רק לגבי מחוז ירושלים בשלב זה", אמרה אלרעי פרייס.

היא הוסיפה, "נעשות פניות מצד טיפות החלב ועיריית ירושלים כדי לקורא למי שזקוקים כדי להיות מחוסנים באופן מלא".

לדבריה, "אנחנו בודקים את המגעים של אותו מקרה במעגלים נרחבים וכן מתבצע דיגום של הביוב. ידועים עשרה מגעים של הנדבק בפוליו במשפחה ועשרים מגעים בגן. אנחנו יודעים שהנגיף הזה נמצא באזור ירושלים ולא מצוי במקומות אחרים בארץ. הוא מצוי בשלוש נקודות מסויימות בביוב בירושלים ומטופל".

נזכיר כי אתמול התגלה ילד בן ארבע שנדבק בפוליו לאחר שהוריו החליטו שלא לחסנו בשל התנגדותם הכוללת לחיסונים. בשל חולשה נוירולוגית ממנה הוא סובל חוששים הרופאים כי הוא עלול להישאר נכה בחצי מגופו.

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף (וירוס) הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם (בעיקר בקרב ילדים). הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש בצואה. לרוב אין סימני מחלה ורק אדם אחד מאלף (שאינם מחוסנים) יחלה באופן תסמיני עם שיתוק.