פרויקט לב ההר
פרויקט לב ההרצילום: יזמות לב ההר

איתמר הוא יישוב קהילתי דתי הנמצא בלב השומרון באשכול יישובים הנקרא יישובי גב ההר.

באיתמר מתגוררות כ-200 משפחות במגוון גילאים וסגנונות חיים. תושבי היישוב עובדים במגוון רחב של תעסוקות מחוץ ליישוב בערים השונות - החל מאריאל וכלה בירושלים, פתח תקווה ואף מערבה יותר.

רבים מתושבי היישוב מוצאים את מקום התעסוקה שלהם דווקא בתוך איתמר, באחד ממוסדות החינוך הרבים או כעצמאיים. שיטת העבודה ההיברידית הנהוגה היום בשוק, פתחה בפני תושבים רבים הזדמנות לעבוד מהיישוב, גם כשמקום העבודה בפועל מרוחק יותר. לצורך זה, יש תושבים השוכרים עמדה או משרד ב'קליקה' - מתחם העסקים המשותף החדשני באיתמר.

ביישוב איתמר הושלם בימים אלה שלב בניית השלד בפרויקט 'לב ההר באיתמר', פרויקט חדש וחדשני שנבנה ביישוב לצד הפרויקט הקודם, פרויקט הבית באיתמר. יונתן ביתן, מנכ"ל חברת לב ההר יזמות שבונה את הפרויקט, מספר על ייחודיותו של הפרויקט ועל מה שהוביל אותם להחלטה לקדם אותו באופן הזה.

"לפני כשנה השלמנו מכירה של 12 בתים ובאיתמר. מכאן, הבנו שכדי להמשיך ולפתח את איתמר יש צורך להגיע לקהלים חדשים ולהציע מוצר שהוא קצת שונה בנוף כדי לתת מענה לתושבים מתוך איתמר וגם לאלה מבחוץ שמחפשים משהו אחר"

יונתן מספר על הבתים הגדולים ועל התהליך שהוביל אותם להכריע - גדול, מושקע ומוקפד הרבה יותר מהמקובל בהתיישבות בכלל ובפרויקטים הנבנים על ידי יזם ולא באופן פרטי.

"ראינו את חוזקה של קהילת איתמר במגוון ובהון האנושי שלה. הבנו שזה משהו שצריך לשמר ולהעצים. בתים גדולים ומושקעים מתאימים במיוחד לסגנון מסוים של אנשים ומשפחות. השקענו בבית הן מבחינת המפרט הטכני שלו והן מבחינת התכנון. הבתים בפרויקט שונים בכל מובן ממה שהיה עד עכשיו מוכר והם מתאימים למי שרוצה למצוא את ייחודיותו בתוך החיבוק הקהילתי האופייני לאיתמר"

בפרויקט לב ההר באיתמר ישנן שש יחידות דיור בלבד ושלוש מתוכן כבר נמכרו - לתושבי היישוב ולתושבים מחוץ ליישוב שבחרו להצטרף לאיתמר. בימים אלה, נמצאת החברה בהליך שיווק מואץ לשלוש הדירות הנותרות במקביל לתכנון המשך של רחוב חדש ביישוב. גם שם מתכננת החברה לבצע תכנון ייחודי שישלב דירות גדולות עם מפרט גבוה לצד דירות קטנות יותר עם מפרט סטנדרטי.

מבחינת מחירי הדיור, נמצא אזור גב ההר לפני העלייה הגדולה של המחירים שאפיינה אזורים אחרים ביו"ש. תושבי האזור מאמינים שעם השלמת כביש לב השומרון (עוקף חווארה) תהיה עלייה משמעותית של המחירים ומי שיקנה היום יוכל להרוויח את עליית המחירים הזו.

"אנחנו נערכים לבנייה משמעותית באיתמר וביישובים נוספים" אומר יונתן. "ברור לנו שאנחנו לקראת פריצה אזורית אדירה והעובדה שיש יזמים נוספים המתעניינים בפרויקטים ביישובים אלו - היא עדות לכך"

כדי לבסס את טענתו, בוחר יונתן לפרגן למי שכבר עשה את תהליך דומה. "כולנו נחשפנו לפני מספר שנים לא רב לתהליך מיתוג שביצעה חברת הרי זהב בלשם או בקדם. תהליך שביצע שינויים על המפה האזורית כולה והפך את המקומות הללו לנחשקים על ידי משקיעים, תושבים ויזמים. אנחנו רואים בתהליכים כאלה חלק משמעותי ביישוב הארץ ומאמינים שנצליח לעשות תהליכים דומים שיביאו לפריחת אזור גב ההר"

לפרטים נוספים על פרויקט לב ההר באיתמר- לחץ כאן