אביעד פרידמן
אביעד פרידמןצילום: מירי שמעונביץ לע"מ.

על רקע עליית המחירים הכללית, ובפרט הזינוק במחירי הדיור, אמר הבוקר (חמישי) מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן כי "מי שהבטיח ירידת מחירים הוא מאחז עיניים או סתם שקרן".

בריאיון לרן בנימיני בכאן רשת ב אמר פרידמן כי הוא לא חושב שתהיה ירידת מחירים כשיש אינפלציה בכל המוצרים ותשומות הבנייה מתייקרות.

פרידמן הוסיף בריאיון: "אני יכול להבטיח שנעבוד קשה כדי להגדיל את ההיצע, ולהפוך עוד ועוד ערים לקולטות מתיישבים שמאפשרות לאנשים לגור במחירים סבירים. לא חייבים לגור בתל אביב.

"אנחנו עובדים על הגדלת ההיצע שיוביל ליותר התחלות בנייה ויותר הזדמנויות לקנות. תפקידנו לדאוג לקורת גג ראויה, בעיקר לזוגות צעירים ולמי שאין לו דיור, ולא למי שכבר קונים דירה שנייה או שלישית. מטרת הגרלות 'דירה בהנחה' היא להתמקד באוכלוסייה הזו".

שרת הפנים איילת שקד גם התייחסה הבוקר לנושא, ואמרה בריאיון לחיים לוינסון ורני רהב בכאן רשת ב: "זה מאוד פשוט - זאת שאלה של היצע וביקוש. בשנתיים שלא הייתה ממשלה שיווקו 50 אלף דירות ותכננו הרבה פחות ממה שצריך, עד עכשיו שיווקנו 100 אלף דירות ומכרנו 100 אלף. אני מנסה ככל שניתן לקצר את הליכי התכנון והרישוי, ומנסים לעשות כל מה שאפשר כדי להגדיל את ההיצע".