מגן דוד אדום פרסם הערב (שני) את הקלטת שיחת הטלפון עם מוקד 101 שבה נשמע אזרח מזעיק את צוותי החירום לטיפול בנפגעי הפיגוע שאירע אתמול בעיר חדרה.

האזרח אמר בשיחה: "אני מדבר מכיכר המשטרה בחדרה, יש פה יריות. יש שני פצועים לידי, הם בהכרה ומדברים איתי, אחת פגועה ביד ואחת בכסף, יש עוד נפגעים ברחוב הרברט סמואל".

בתוך כך התברר כי איש שטח של שירות הביטחון הכללי היה מעורב בחיסול המחבלים שביצעו את הפיגוע בעיר חדרה. לפי הדיווח באתר ynet, האיש עצר אמש (ראשון) בחדרה כדי לקנות במאפיה, שמע את היריות, והסתער על המחבלים החמושים - לצד שני לוחמי יחידת המסתערבים שזינקו מהמסעדה.

בתיעוד מזירת הפיגוע נראה איש השב"כ גם מזיז את נשקי המחבלים ועוזר למנוע פיגוע המוני.

כוח מסתערבים של משמר הגבול, ששהה במסעדה במרחק של כ-70 מטר מזירת הפיגוע בחדרה יחד עם סגן מפקד היחידה, שמע את הירי ומיהר לזירה.

שני לוחמים חמושים באקדחים זיהו את המחבלים, פתחו לעברם באש וחיסלו אותם לאחר קרב יריות. שלושה מהמסתערבים נפצעו קל עד קשה מאוד במהלך חילופי האש עם המחבלים.

בפיגוע נהרגו שני לוחמי מג"ב - שיראל אבוקרט ויזן פלאח. 12 אנשים נפצעו ושני המחבלים חוסלו. שיראל ויזן תועדו במצלמות האבטחה כשהם יושבים במסעדה הסמוכה לזירת הפיגוע.

הלוחמים שנרצחו תועדו במצלמות האבטחה במסעדה סמוכה

ממצאי חקירת פיגוע הירי בחדרה מעלים ששני המחבלים, שלבשו אפודי מגן קרמיים, הגיעו חמושים באקדחים ועם קופסה ובה 1,100 כדורי M16. הם המתינו דקות ארוכות בתחנת האוטובוס, ועל פי החשד חיכו לחייל או לשוטר נושא M16 במטרה לפגוע בו, לקחת את נשקו ולעשות שימוש במלאי התחמושת האדיר שהביאו עמם.

המשטרה והשב"כ עצרו במהלך הלילה האחרון חמישה חשודים במעורבות בפיגוע הירי בחדרה, והם הועברו לחקירת שב"כ. אחד העצורים חשוד בסיוע למחבלים אימן וחאלד אגברייה, בני דודים תושבי אום אל-פחם בשנות ה-20 לחייהם. מעצר החשודים הוארך בבית המשפט.

המפכ"ל ומפקד מג"ב מבקרים את פצועי הפיגוע בחדרהדוברות המשטרה

משה, דודה של הלוחמת שיראל אבוקרט שנרצחה בפיגוע, סיפר לגלי צה"ל: "אסון נפל על המשפחה שלנו. בכל מקום שהלכה - היא הייתה מסמר הערב, מרכז העולם. היא הייתה תלמידה מצטיינת, בת ואחות למופת. החלום שלה היה להתגייס למג"ב ולהגן על המדינה".

יזן התעקש להתגייס למג"ב. לואי, דודו, סיפר: "הוא יכול היה לשרת ביחידה עורפית כבן זכר יחיד אבל התעקש להיות לוחם מג"ב. היה אדם חייכן, זמר בעל קול מדהים. גדל במשפחה עם חינוך ערכי לאהבת המדינה והאדמה. איבדנו פרח".

בסיומה של הערכת המצב שנערכה הלילה בחדרה, הנחה הרמטכ"ל אביב כוכבי על תגבור של ארבעה גדודים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון. בהנחיית המפכ"ל, משמר הגבול יקבל אחריות מבצעית על וואדי עארה בכפוף לפיקוד מחוז חוף. במקביל נערכים במשטרה להגברה נוספת של הפעילות המבצעית בכל רחבי הארץ, ונוכחות גבוהה של שוטרים ורכבי ביטחון ומשטרה תראה בימים הקרובים.