מנחמים את משפחתה של שיראל אבוקרט
מנחמים את משפחתה של שיראל אבוקרטצילום: עתיד דביר בית שמש

תלמידי חטיבת הביניים בתיכון הישיבתי "עתיד דביר" בבית שמש וויתרו על חלק מהטיול השנתי על מנת לנחם את משפחת אבוקרט האבלה על רציחת הבת שיראל אבוקרט הי"ד בפיגוע הירי בחדרה.

הטיול השנתי התקיים בסימן מסע גלילי בעקבות שופטים מלכים ותנאים. טיול זה הוא חלק מחיבור התלמידים למורשת עם ישראל.

באחת השיחות בטיול, שוחח מנהל החטיבה הרב רפי טוויל עם התלמידים ועלה נושא הפיגוע הנוראי בחדרה שבו נרצחו בין השאר שני שוטרי מגב, שיראל אבוקרט ויזן פלאח הי"ד. התלמידים והרמי"ם החליטו יחד לקטוע את הטיול השנתי, ולאחר תפילת מנחה בקבר רבי מאיר בעל הנס, נסעו לנתניה לנחם את הוריה של שיראל הי"ד.

בתוך כך, מנהל החטיבה הרב טוויל פנה לאנשי חינוך מבתי הספר היהודיים ברחבי העולם וסיפר להם על כך שהם נוסעים לנחם את הוריה של שיראל, וצוותי חינוך ותלמידים מארצות הברית, צרפת, מקסיקו ואוסטריה הכינו מכתבי ניחומים ושלחו את מכתבי הניחומים להורים באמצעות הרב טוויל. המכתבים הודפסו והגיעו עם התלמידים והצוות לבית משפחת אבוקרט.

מנחמים את משפחתה של שיראל אבוקרט
מנחמים את משפחתה של שיראל אבוקרטצילום: עתיד דביר בית שמש

מנהל החטיבה אמר להוריה של שיראל הי"ד: "באנו כולנו, מורים ותלמידים על מנת להיות אתכם בשעה זו. סיפור חייה של שיראל ועלייתכם מצרפת עשו רושם רב על הצוות ועל התלמידים, והרגשנו מחוייבות לעשות את המעשה הקטן הזה, של עצירת הטיול השנתי ולהגיע על מנת לנחם אתכם, לחבק אתכם ולהיות אתכם בשעה קשה זו, אני תפילה שנהיה ראויים להקרבה הזאת של שיראל הי"ד".

הוריה של שיראל התרגשו מאוד לראות את התלמידים שהגיעו באמצע הטיול השנתי לנחמם. תוך כדי שהם קראו את מכתבי הניחומים שנשלחו אליהם מרחבי העולם התגלה דבר מפתיע, כשאחד משלוחי המכתבים היה לא אחר מהמורה של דבורה אבוקרט, אמה של שיראל. "אני לא מאמינה", היא אמרה. "יש כאן מכתב ממר פיטוסי מנהל בית הספר יבנה במרסיי שבצרפת. המנהל הזה היה המחנך שלי".