שיראל אבוקרט
שיראל אבוקרטצילום: משמר הגבול

סימון אבוקרט, בן דודה של שיראל אבוקרט הי"ד שנהרגה בפיגוע בחדרה שלשום הוא אחד מאלף תלמידי כיתות י"ב מ-20 בתי ספר יהודיים בצרפת, שנחתו בימים האחרונים למסע "שמיניסטים בכחול-לבן".

הביקור בישראל הפך עבורו טראגי לאחר שקיבל את הבשורה המרה על הפיגוע. "ציפיתי לטיול הזה הרבה זמן, אבל זו הפעם הראשונה שאני מגיע עם כל החברים שלי - ובמקום להכיר את ישראל, אני הולך משדה התעופה ישר להלוויה", סיפר לעיתון 'ישראל היום'

אבוקרט, שלומד בבית הספר אליאנס בפביון,הוסיף, "זו לא הפעם הראשונה שלי בישראל, טוב לי שהחברים שלי שמחים שהם באים לישראל, אבל קשה לי לשמוח איתם".

השבוע ציינו הקהילות היהודיות בצרפת עשור לרצח בבית הספר "אוצר התורה" בעיר טולוז. האירוע שטלטל את הקהילות בצרפת. רבים עזבו את המדינה והתחילו חיים חדשים בישראל, ובהם משפחתה של שיראל אבוקרט ז"ל.

הוא עצמו דווקא לא מתכוון לעלות: "אני אוהב את המדינה וחושב ללמוד בישראל. רוב המשפחה שלי חיה בצרפת, ואני רוצה להיות קרוב אליהם".

עמוס חרמון, מנכ"ל "החוויה הישראלית", אמר: "בשמם של התלמידים והמחנכים מצרפת ובשם סימון אבוקרט, אני רוצה לומר: אנחנו לא נכנעים לטרור וממשיכים בתוכנית שנועדה להכיר את ההיסטוריה של ישראל ואת אפשרויות הלימודים כאן, במטרה לחזק את הקשר של התלמידים עם מדינת ישראל".