אנתוני בלינקן
אנתוני בלינקןצילום: רויטרס

ברחבי העולם גינו הלילה (רביעי) את פיגוע הירי הקשה בבני ברק בו נרצחו חמישה בני אדם והביעו דאגה ממתקפת הטרור איתה מתמודדת ישראל.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן פרסם הודעה בה נכתב: "אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור היום בבני ברק, שבה נהרגו חמישה קורבנות חפים מפשע. זאת לאחר שני פיגועים מחרידים נוספים שאירעו לאחרונה בחדרה ובבאר שבע".

"האלימות הזו אינה מתקבלת על הדעת. ישראלים - כמו כל האנשים ברחבי העולם - צריכים להיות מסוגלים לחיות בשלום וללא פחד. ליבנו עם משפחות ההרוגים בפיגועים", דברי בלינקן.

היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר כי "ארה"ב עומדת לצד בעלי בריתנו הישראלים מול הברבריות הזו. זוהי ההתקפה השלישית מסוג זה בעשרת הימים האחרונים. הצענו את כל התמיכה הרלוונטית לראש הממשלה בנט ולממשלתו".

סליבאן הוסיף כי "המחויבות שלנו לשותפים המתמודדים עם טרור ברחובותיהם היא בלתי מעורערת. ליבנו עם משפחות הנפגעים ואנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים".

האיחוד האירופי הגיב: "אנחנו מגנים בחריפות את אירוע הטרור שהתרחש סמוך לתל אביב, שבו נרצחו חמישה בני אדם. מדובר בתקרית שלישית השבוע, שבה נהרגו אזרחים. אנו שולחים חיזוקים למשפחות של הקורבנות".

נשיא צרפת עמנואל מקרון הוסיף, "אסור להסכים לחיות עם הטרור הרצחני. ישראל יכולה להישען על תמיכתה של צרפת".

שגריר האיחוד האירופי בישראל דימיטר טזאנצב כתב בטוויטר: "עוד מתקפת טרור מתועבת שגבתה חיים של חפים מפשע. מחשבותי נתונות למשפחות הקורבנות ולפצועים. אני מגנה באופן חד משמעי ונחרף אלימות אכזרית כזו. אנחנו עומדים כתף אל כתף עם ישראל בזמנים קשים אלה וסופה של הקיצוניות האלימה להיות מובסת".

מזכ"ל האו"ם, פרסם גם כן הודעת גינוי בה נכתב, "לעולם לא ניתן יהיה להצדיק מעשי אלימות שכאלה, ועל כולם לגנות אותם".