זהבי. נגד שחקני המגזר
זהבי. נגד שחקני המגזרצילום: פלאש 90

ערן זהבי ידוע כאחד שסוחף אחריו רבים גם כשהוא כבר לא משמש כקפטן נבחרת ישראל בכדורגל ואפילו כשהוא לא משחק.

הקשר המצויין, שחקנה של פ.ס.וו איינדהובן ההולנדית שנחשב לאחד מגדולי שחקני הכדורגל בישראל, לא לקח אמנם חלק בשני משחקי הידידות האחרונים של נבחרת ישראל בכדורגל, מול גרמניה ורומניה, אך מעצם היותו מנהיג ודמות משמעותית בנבחרת ישראל, הוא עדיין מוביל בחדר ההלבשה של הנבחרת הלאומית.

אחרי שכתב בצורה חריפה נגד התקשורת וערביי ישראל דקות לאחר פיגוע הטרור בחדרה בתחילת השבוע, אמש, סמוך לשריקת הסיום של משחק הנבחרת מול רומניה שהסתיים בתיקו 2:2 ושעה קלה לאחר פיגוע הטרור הרצחני בבני ברק, ביקש זהבי מכל שחקני הנבחרת לגנות את פיגועי הטרור האחרונים.

“היי חברים. אחרי שני משחקים ואחרי שסיימנו את הצד המקצועי, אני מבקש ומצפה מכל השחקנים ללא יוצא מן הכלל, ערבים ויהודים, לגנות את הטרור במדינת ישראל", כתב זהבי בקבוצת הוואטצאפ של שחקני הנבחרת.

"יש לנו כוח ברשתות החברתיות ואנחנו צריכים לקרוא לשקט ולעזור גם אם זה באחוזים הכי קטנים. לכל אחד מאיתנו יש השפעה, לא להיסחף להסטה ולדברים פוליטיים כאלה ואחרים. תודה רבה, שנדע ימים שקטים יותר".

בזמן ששחקנים ישראליים רבים יצאו בהודעות גינוי, בקרב שחקני המגזר הערבי שררה דממה מוחלטת שעוררה את כעסו של זהבי.

“בוקר טוב חברים. קודם כל תודה לכל מי שהעלה ברשתות החברתיות גינויי טרור והשתתפות בכאב המשפחות, כואב לראות שאף אחד מהשחקנים הערבים לא העלה שום דבר. כל אחד מהסיבות שלו", כתב זהבי הבוקר, אחרי לילה של בשורות קשות.

"מה זה אומר עלינו כנבחרת? אני לא יודע, האמת שאני התאכזבתי מאוד. אולי מפחדים? אם אבו מאזן ומחמוד עבאס מגנים את זה, נראה לי שהייתה לכם פה הזדמנות להראות מחויבות ואחדות סביב הנבחרת ומדינת ישראל. הטרור לא מבדיל בין דתות וכל אחד יכול להיקלע לסיטואציה כזו, תשאלו את סארי פאלח. מאכזב".