אום אל פחם
אום אל פחםצילום: יחיא גבארין/TPS

משטרת ישראל פתחה בחקירה נגד עמותת אל-חיראק א-שבאבי בעקבות ציור גרפיטי שצויר בשנת 2021 על קיר של בית פרטי באום אל-פחם בו נראים תמונות פניהם של שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית בירושלים שבו נרצחו השוטרים כמיל שנאן והאיל סיתאווי.

כזכור, משטרת ישראל מחקה את הציור של פני המחבלים תושבי אום אל פחם.

המחבלים, מוחמד אחמד ג'בארין, מוחמד חאמד ג'בארין, ומוחמד אחמד ג'בארין רצחו בשנת 2017 שני השוטרים בהר הבית ולאחר מכן חוסלו.

דיוקנאות נוספות שהתווספו לציור הן של תושבים נוספים מאום אל פחם שחוסלו בעקבות ניסיונות פיגוע או הפרות סדר. עיריית אום אל פחם סירבה למחוק את הציור אך המשטרה עשתה זאת.

הציורים על קיר הבית צוירו על ידי פעילי עמותת "אל-חיראק א-שבאבי", שהובילה את פרעות תשפ"א בחודש מאי אשתקד באזור אום אל פחם.

שי גליק מנכ"ל ארגון ''בצלמו'' שיגר מכתב לפרקליטות המדינה ודרש לפתוח בחקירה נגד העמותה שהובילה את ציורי דיוקנאות המחבלים. במענה למכתב עדכנה הפרקליטות כי נפתחה חקירה נגד העמותה על ידי משטרת ישראל, ובנוסף רשם העמותות קיבל לידיו את החומרים שנאספו נגד העמותה על מנת שיבחן את הדברים.

מגליק נמסר: "אני מברך על חקירת משטרת ישראל ובדיקת רשם העמותות. יחד עם זאת מצער שהדבר לוקח זמן כה רב. אני קורא למשטרת ישראל והפרקליטות להגיש מידית כתבי אישום נגד ראשי העמותה ולרשם העמותות להורות על סגירת העמותה. המאבק בטרור חייב להיות חד משמעי הרבה יותר מהיר ויסודי".