רכב המחבלים בג'נין
רכב המחבלים בג'ניןצילום: ללא

הרמטכ"ל אביב כוכבי, ששהה הערב (ראשון) בתל אביב לצד לוחמי צה"ל שנפרסו בעיר, אמר למפקדים כי על צה"ל להיערך לאפשרות של כוננות גבוהה שתימשך חודש ואף יותר מכך ולהיות מוכנים למבצע 'שומר החומות 2'.

לדבריו, ייתכן והג'יהאד האסלאמי בעזה יירה טילים לעבר אזור הדרום לאחר חיסול חוליית המחבלים בג'נין.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ ביקר הערב בחמ"ל המבצעים המיוחדים של שירות הביטחון הכללי ביחד עם ראש השב"כ רונן בר.

גנץ קיים עם בכירים בארגון שיח על הפעילות המודיעינית והמבצעית לבלימת גל הטרור כחלק משיתוף הפעולה בין כלל זרועות המודיעין.

בסיום הביקור אמר שר הביטחון: "אני מבקש לשבח את שירות הביטחון הכללי, שיכולותיו ופעילות אנשיו במטה ובשטח הן תנאי להצלחה המבצעית של צה"ל ושל כלל כוחות הביטחון. ראינו זאת בליל שבת בסיכול שביצעו לוחמי השב"כ, הימ"מ וצה"ל בג'נין".

"התאמת הפעולות, ומתן הדגש שמוביל השב"כ לגבי פעילות ההסתה ברשתות החברתיות ביחד עם צה"ל ומשטרת ישראל, חיונית לשמירה על היציבות הביטחונית. חשוב לזכור, שבכל יום בולם שירות הביטחון הכללי פיגועים נגד אזרחי ישראל. נמשיך לפעול במשולב, נגד הטרור, מכל סוג ובכל מקום", דברי גנץ.

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אמש הערכת מצב עם ראש השב"כ רונן בר ועם בכירים נוספים בארגון. בתום הדיון אמר ראש הממשלה על חיסול חוליית המחבלים הלילה ליד ג'נין: "במהלך השבת - שב"כ, המשטרה, ימ"מ וצה"ל סיכלו פצצה מתקתקת של פיגוע בדרך, אך אנחנו בהחלט מניחים שיהיו עוד הרבה ניסיונות ואנחנו בשעות אלה פועלים כדי למנוע גם אותם".

בנט הוסיף: "המטרה היא לבלום את המחבלים, היכן שהם נמצאים - רצוי בשלבי תכנון, אם לא אז בשלבי ביצוע או ממש בזירה. לכן, אנחנו דואגים שבמקביל לפעולות היזומות שלנו בשטח, יהיו יותר כוחות פרוסים ברחבי הארץ כדי לגדוע את הגל הזה בתחילתו. המשטרה במתכונת מורחבת, צה"ל בתגבור ענק ברחובות ישראל והמטרה שלנו היא לקיים חיי שגרה, תוך עירנות אזרחית ופעולות נחרצות של כוחות הביטחון".