הריסת בית מחבל
הריסת בית מחבלצילום: דובר צה"ל

צה"ל הודיע על כוונתו להרוס את הבית בו התגורר המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, בו נרצחו חמישה בני אדם.

נמסרה הודעה למשפחת המחבל דיא חמארשה על כוונת צה"ל להרוס את הבית בו התגורר המחבל.

למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה ביחס להריסה.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב העניק בשבוע שעבר תעודת הוקרה לרס"מ ע׳ מיחידת האופנוענים בבני ברק. ע' חיסל את המחבל יחד עם שותפו השוטר אמיר חורי שנרצח בפיגוע.

בתעודה כתב השר בר-לב: "הגבת יחד עם שותפך רס"ב אמיר חורי ז"ל, לפיגוע ירי בבני ברק. תגובתך המהירה לאירוע הובילה לחיסול המחבל ובכך מנעת אסון כבד יותר. בפעילותך הגנת על חיי אדם ובכך הצלת אזרחים רבים. בהערכה רבה על מסירותך, נחישותך ואומץ לב נדיר שהפגנת, למען ביטחון מדינת ישראל. ישר כח".

במעמד המרגש של הענקת התעודה נכחו המפכ"ל, ממ"ז ת"א, סגן מפקד תחנת בני ברק ומפקד תחנת בני ברק הנכנס.

לדברי השר, "לא ניתן להתעלם מאומץ הלב שהפגינו רס"מ ע׳ ורס"ב אמיר חורי ז"ל בהגיעם לזירת הפיגוע בבני ברק, כסיירים בצוות האופנועים, הם ענו לקריאה ומיד הגיעו לזירה מבלי לדעת האם מדובר במחבל בודד או בחוליית מחבלים. בפעילותם זו, הם מנעו אסון כבד יותר".

הפיגוע בבני ברק | תיעוד דרמטי ממצלמת גוף של חיסול המחבלדוברות המשטרה

עוד הוסיף השר: "הסרטון שצולם ממצלמת הגוף ותיעד את רגעי ההסתערות שלך ע׳ ושל אמיר חורי ז"ל, אולי נותן תמונת מצב של זירת הפיגוע ואת דרך הפעולה המיומנת והנחושה בה פעלתם, אך הוא לא מתאר את עוז הרוח ואת קצב פעימות ליבך בזמן שחתרת למטרה, לחיסול המחבל. עמדת באתגר המציאות האכזרי ביותר, אותם רגעי הקרב מלמדים עליך רבות, על מי אתה כאדם, כשוטר, כחבר לנשק שדואג להזהיר את חברו תוך כדי חתירה למגע".

כמו כן, בערב יגיע השר לביטחון הפנים, לבית משפחת חורי על מנת להעניק להוריו של רס"ב אמיר חורי ז"ל תעודת הוקרה.