שמוליק ועידית סילמן
שמוליק ועידית סילמןצילום: ללא קרדיט

שמוליק סילמן, בעלה של חברת הכנסת עידית סילמן שפרשה מהקואליציה, אמר הבוקר (שלישי) כי ההחלטות מתקבלות על ידה בלבד, והוא רק מייעץ לעידית ומשתף את דעתו.

בראיון לרדיו גלי ישראל אמר שמוליק: "אף אחד לא זרע פה תהליך, יש פה אדם חזק מאד עם אומץ. אני יכול לומר המון דברים אבל בסוף זו ההחלטה שלה".

שמוליק סיפר על הפגישה של רעייתו עם סגן השר אביר קארה, "ישבנו עם אביר קארה, שאלנו אותו: ׳תגיד, לא אכפת לך משיקלי? אתה רוצה לחזור תחזור אבל שיקלי חבר שלך ועשה את מה שצריך, תתנה את זה בכך שיורידו את החרב משיקלי׳, הוא ענה שהוא רוצה להביא הישגים, שהוא מסודר, שליברמן משריין אותו". נציין כי ‏קארה מכחיש שאמר זאת.

לשאלה האם תיק הבריאות הובטח לעידית אמר שמוליק: "עידית לא פגשה את סמוטריץ' ואת נתניהו עד הרגע האחרון. היא נפגשה עם יריב לוין. מה שנתן לה את הכח לעשות את המהלך זה לא אירוע של ג׳ובים אלא של קידוש השם".

חברת הכנסת סילמן נפגשה עם סגן השר קארה כדי לדון איך יתפצלו מימינה ביום שבו פרשה מהקואליציה, אבל מהר מאוד התפוצצה השיחה שבה השתתף גם שמוליק סילמן.

לפי הדיווח בחדשות 12, ביום רביעי האחרון נפגשו סילמן וקארה לפגישה שבה הם אמורים לתכנן ולדבר על האופן שבו הם מתפצלים יחד עם עמיחי שיקלי מימינה.

שמוליק סילמן - בן זוגה של עידית סילמן, נכח בפגישה. הצדדים ירדו לפרטים ודיברו על נקודות שאפשר לנסח, ואז מתגלעת מחלוקת בין הצדדים שבשיאה אומר שמוליק סילמן - שחושב שקארה רוצה שריון בליכוד או הבטחות מסוימות - לאביר קארה את המשפט הבא: "אני מנהל את פה את העניינים, אתה בידיים שלי עכשיו".

קארה לא אהב לא את הטון ולא התוכן - הפגישה הזאת מסלימה ומגיעה לצעקות ולאיומים הדדיים וקארה עוזב אותה, משם מתחיל סיבוב הפרסה לעבר נפתלי בנט, ימינה והקואליציה בחזרה. הערב הוא כבר מדבר עם אביגדור ליברמן שר האוצר ומסכם על החבילה הכלכלית לעצמאיים שכבר סוכם עליה ועכשיו גם היא תתוקצב ותקודם.

קארה סיפר לחדשות 12 ששמוליק סילמן התנצל והוא עדיין פתוח ורוצה שיתוף פעולה עם עידית סילמן ועמיחי שיקלי.

שמוליק סילמן אמר בתגובה: "אני הייתי רק הנהג של רעייתי לאותה פגישה, לא היו דברים מעולם".