איילת שקד
איילת שקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה למשפט אזרחי, כרמית יוליס, אישרה היום (שלישי) חיבור חשמל ליישובים בהתיישבות הצעירה באזור יהודה ושומרון בעלי אופק הסדרה.

שר המשפטים גדעון סער בירך על המהלך. "מברך על חוות הדעת של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (אזרחי) עו"ד כרמית יולס המאפשרת עקרונית חיבור ישובים בהתיישבות הצעירה בעלי אופק הסדרה לחשמל", כתב סער בטוויטר.

סער הוסיף: "מדובר במהלך חשוב כלפי אזרחי ישראל בהתיישבות הצעירה, ואני מקווה שהמהלך המלא יושלם תוך פרק זמן סביר לאחר שממשלות ישראל בעבר נמנעו מלטפל בנושא".

שרת הפנים איילת שקד בירכה על חוות הדעת של משרד המשפטים. "שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה. אחרי שנים של עבודה, אני שמחה שהמשנה ליועמ"שית קיבלה את ההחלטה הנכונה והכריעה בדבר חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. כמי שמלווה את ההתיישבות הצעירה מיום כניסתי לפוליטיקה, ברמה האישית ההחלטה הזו מרגשת, ועכשיו ליישום. אשרינו שזכינו", אמרה שקד.

יו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת ניר אורבך מימינה שהציב כתנאי להישארותו בממשלה את חיבור המאחזים לחשמל בירך על ההחלטה: "מברך את השר גדעון סער על ההחלטה החשובה והרחבה שיצאה כעת ממשרדו. שלב נוסף לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל הושלם. אמשיך לפעול לחיבור".

ראשי שדולת ארץ ישראל ח"כ יואב קיש וח"כ אורית סטרוק הזהירו את ח"כ אורבך, "בשום אופן אל תיתן ידך לעסקת 'שטחים תמורת חשמל' של שר הביטחון".

"חיבור מאחזי-אבו-מאזן לחשמל בתמורה לחיבור ההתיישבות הצעירה הוא סיוע פעיל לתכנית ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על שטחי יו"ש, צעד מסוכן מאין כמותו. את ההתיישבות הצעירה, כולה ולא רק חלקה, צריך היה לחבר לחשמל כבר לפני 3 וחצי חודשים, במקביל לחוק החשמל, וללא כל קשר למאחזי אבו-מאזן. לא נרפה ונמשיך ללחוץ עד שהצעד הצודק והאלמנטרי הזה יבוצע", אמרו סטרוק וקיש.