מכירת החמץ, הבוקר
מכירת החמץ, הבוקרצילום: איציק בלניצקי, לע"מ

כמידי שנה, בערב חג הפסח, מוכרים הרבנים הראשיים לישראל את החמץ של מדינת ישראל.

הבוקר (רביעי) התקיימה בבית הרבנות הראשית לישראל, מכירת החמץ של מדינת ישראל על ידי הרבנים הראשים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, בהשתתפות החשב הכללי באוצר רו"ח יהלי רוטנברג לידי חוסיין ג׳אבר, תושב אבו גוש.

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף אמר בטקס המכירה: "אני התרעתי בעבר שאנשים יחששו להתאשפז בחג הפסח מהחשש שיהיה מותר להכניס לבתי החולים חמץ. אני קורא מכאן לכל בתי החולים בארץ וגם לאורחים שמגיעים להתאשפז או לבקר, להתחשב ברגשות של הזולת ולא להכניס חמץ לבתי חולים".

הרב הראשי הרב דוד לאו הוסיף, "ליל הסדר הוא זמן מיוחד, אני קורא לציבור, גם מי שלא מצליח להתנתק ממכשיר הפלאפון בשבתות, אני פונה אליכם היום, לפחות בליל הסדר תתנתקו מהכל. תספרו לדור העתיד את העבר של עם ישראל. כי ברגע שנדע מאין באנו נדע לאן נלך".

החמץ נמכר כבכל שנה לחוסיין ג'אבר תושב אבו-גוש, שיחזיק ברשותו את החמץ עד אחרי שביעי של פסח, וכן את החמץ של אלפי המוכרים שבחרו למכור את החמץ דרך אתר האינטרנט של הרבנות הראשית לישראל ושל הגופים והאנשים שהסמיכו את הרבנים למכור את החמץ עבורם.

החשב הכללי לאוצר הלי רוטנברג הסמיך בשם שר האוצר את הרבנים הראשיים לבצע את המכירה.

נוסח שטר ההרשאה: "בתוקף סמכותי... אני מסמיך את הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, שניהם ביחד או כל אחד לחוד, להיות מורשים לכל פעולה הקשורה למכירת חמץ לנכרי, כנהוג וכמקובל בישראל". לאחר מכן, מכרו הרבנים בשם המדינה, בשם עשרות אלפי המוכרים דרך האינטרנט וכן בשם הגופים והמוסדות שהסמיכו את הרבנים את החמץ לקונה חוסיין ג׳אבר".

בסיום הטקס, בירכו הרבנים הראשיים לישראל את הנוכחים ואיחלו לכל עם ישראל חג פסח כשר ושמח.

מטקס מכירת החמץ נעדר שר האוצר, אביגדור ליברמן, למרות שהוזמן אליו. השר לשירותי דת מתן כהנא לא הוזמן לאירוע.

בשנה שעברה השתתפו בטקס שר האוצר, ישראל כץ, השר לשירותי דת יעקב אביטן וסגן שר האוצר יצחק כהן.

למילוי טופס מכירת החמץ לחצו כאן