אליעזר ושרה רוזנפלד
אליעזר ושרה רוזנפלדצילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי ההתפרעויות ביהודה ושומרון שהובילו לחיסול שלושה מחבלים על ידי כוחות צה"ל אתמול (רביעי), צה"ל מבצע גם הבוקר מעצרים בגזרה.

בפעילות צה"ל אמש בבנימין נעצר מחבל שלקח חלק בפיגוע בו נרצח מלאכי רוזנפלד בשנת 2015.

שרה, אמו של מלאכי, סיפרה לכאן רשת ב' כי התזמון של תפיסת המחבל מאוד מיוחד עבור המשפחה. "לפני בדיוק 20 שנה הבן הבכור שלי יצחקי נהרג בשיטפון בנחל צאלים. אתמול בלילה מלאכי 'נכנס', וזה חיבר לי אותם יחד לגעגוע ותחושה שנעשה צדק".

עוד הוסיפה שרה: "אנחנו מרגישים את החיבוק של העם שלנו, תפסו את מלאכי - וכולם משתתפים איתנו בדרך כזו או אחרת. זה עוזר לנו לבחור בחיים".

כאמור, בפעילות של שב"כ בשיתוף הימ"מ וצה"ל, נעצר אמש מעאד חאמד, תושב הכפר סילוואד בבנימין, מחבל חמאס בן 33.

מעאד היה חבר בחוליית הטרור שביצעה פיגוע ירי ב-2015 סמוך לישוב קידה, בו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ו-3 נוספים נפצעו באורח קל-בינוני.

מעאד היה כלוא בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מאז הפיגוע. במהלך היום התקבל בשב"כ מידע אשר הצביע כי מעאד נמלט ממעצרו ברש"פ. על פי החשד, מטרת הימלטותו של מעאד היתה קידום פיגוע טרור כנגד מטרות ישראליות בטווח הזמן המיידי.

עם היוודע דבר בריחתו, הוביל שב"כ מבצע במטרה להביאו למעצר בישראל. לאחר מספר שעות נעצר מעאד ע"י לוחמי השב"כ, הימ"מ וצה"ל בכפר כובר שבבנימין.

במקביל, נעצרו בכפר סילואד מספר פעילים נוספים החשודים בקידום פעילות הטרור יחד עם מעאד אשר הועברו לחקירת שב"כ.

בכפר סילוואד הגיעו לוחמי הימ"מ והשב"כ אל הבית ובו שלושה מבוקשים, הלוחמים כיתרו את הבית שבו התבצרו המבוקשים ולאחר שלא נענו לקריאות הכוחות לצאת מהבית, השתמשו הלוחמים באמצעים ובירי לעבר הבית עד שהמבוקשים יצאו ללא פגע.

שרה רוזנפלד, אימו של מלאכי, אמרה לחדשות 13 בעקבות מעצר המחבל: "שום דבר לא יחזיר את הבן שלי. ידעתי שזה שירה הוא ברמאללה וחשבנו שאנחנו לא יודעים מה מצבו, אבל זה שאין חרטה והוא ברח כדי לבצע עוד פיגוע זה הדבר שהכי מטלטל אותי.

"זה אירוע מאוד מטלטל מהמון בחינות וכל מיני משמעויות. אני מודה לכוחות צה"ל. הרגשנו שכבר שכחו אותו ואותנו. עדכנו אותנו מהשב"כ רבע שעה לפני הפרסום וזו מחווה שריגשה אותי. אני בכיתי אחרי הטלפון הזה", הוסיפה האם השכולה.

אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי, הגיב: "בשורות מרגשות, את מלאכי זה לא יחזיר, אבל איכשהו נעשה צדק. אני מרוצה מזה שכוחות הביטחון מנעו פיגועים נוספים. חיכינו ליום שהוא יעשה טעות".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב: ''שמנו יד על הרוצח של מלאכי רוזנפלד ז"ל. לפני שבע שנים, המחבל המתועב מעאד חאמד ביצע פיגוע ירי על רכב באזור הישוב קידה ורצח את מלאכי רוזנפלד הי"ד ופצע 3 מחבריו, שהיו בנסיעה הביתה ממשחק כדורסל (שי מימון היה אחד הפצועים בפיגוע הנורא).

"הוא ברח לאחרונה ממעצרו ברש"פ והיה בדרך לבצע פיגוע נגד ישראלים. כוחותינו, שב"כ, ימ"מ וצה"ל יצאו לפעולה ולכדו אותו, ובכך מנעו פיגוע קשה. כוחותינו עצרו גם חשודים נוספים במעורבות בפיגוע. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמרים יד עלינו. אין לזה תאריך תפוגה. אני מברך את לוחמינו", כך בנט.