ראאד סלאח
ראאד סלאחPhoto by Avi Dishi/Flash90

משלחת של ועדת המעקב של ערביי ישראל בראשות יו"ר הועדה מוחמד ברכה והשייח' ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הגיעה היום (שלישי) למסגד אל-אקצה.

בדברים שנשא במהלך הביקור אמר סלאח,כי "מסגד אל-אקצה הינו זכות אסלאמית, ערבית ופלסטינית והוא אינו ניתן לשותפות ולא למקח וממכר או חלוקה".

סלאח הדגיש כי "הנוכחות הישראלית במסגד אל-אקצה היא נוכחות של כיבוש, ולכן היא בטלה ונעדרת לגיטימציה. הכיבוש עושה שימוש בשפת הכוח, אך על העולם לדעת ששפת הכוח אינה יכולה להפוך את השקר לאמת".

לדבריו, "בכל פעם שבה הכיבוש פורץ למסגד אל-אקצה המבורך כדי לשמור על מספר מתנחלים הוא מבטא מסר שהוא כיבוש, ואילו אצלנו כאשר אישה פלסטינית בת 80 נכנסת למסגד אל-אקצה היא עושה זאת ללא אבטחה ובראש זקוף, כיוון שהיא רואה בכך את זכותה המלאה".

"אנו מצויים בפני סכסוך ברור בין זכותנו הניצחית במסגד אל-אקצה לבין טענות הכיבוש הישראלי, ולכן אנו דורשים שתהיה נוכחות קבועה במסגד אל-אקצה כדי להדגיש את זכותנו הניצחית", סיכם.

הוא שלח מסר לרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ) בהנהגתו של חבר הכנסת מנסור עבאס. "כולם יודעים את עמדתי השלילית כלפי הכנסת ואני דורש מהרשימה הערבית המאוחדת להודיע על פרישתה המיידית מהממשלה".