בועז קוקיא
בועז קוקיאצילום: ערוץ 7

בלשי תחנת משטרת באר שבע עיכבו הערב (רביעי) לחקירה את אביו ודודו של המחבל שרצח את רון קוקיא ז"ל, לאחר שעל פי החשד השמיעו איומים כלפי אביו של המנוח איומים במהלך דיון בבית המשפט בבאר שבע.

השניים נחקרים כעת בתחנת המשטרה בחשד לאיומים.

כאמו, אביו של המחבל שרצח את חייל צה"ל רון קוקיא הי"ד תקף מילולית את האב השכול בועז קוקיא ואיים עליו כשאמר: "אנחנו יודעים איפה אתה גר".

העימות התרחש במהלך דיון בעניינו של אב המחבל, עודה אבו ג'ודה, הנאשם בהלנת והסעת אימו של המחבל לפני ואחרי הפיגוע בערד בו נרצח רון הי"ד.

בועז קוקיא הגיע לדיון יחד עם פעילים של תנועת 'אם תרצו' ואמר: "תופעת השוהים הבלתי חוקיים הביאה לפיגועים רצחניים כגון רצח אסתר הורגן והפיגועים האחרונים בבני ברק ובתל אביב".

"אנו קוראים לבתי המשפט להעניש את אב המחבל בחומרה רבה כדי להרתיע מחבלים עתידיים. בתי המשפט חייבים להשתתף במאבק הלאומי נגד הטרור", דברי קוקיא.

רון נפל בפיגוע חבלני ביום י"ג בכסלו תשע"ח (30.11.2017). באותו יום הוא הקדים לחזור מחופשה כדי להצטרף אל חבריו לתגבור אבטחת יישובים בגזרת חברון. בשעה 21:26, כשהמתין להסעה בכיכר מרכזית בערד (מפגש רחובות: הקנאים וחברון), הוא נרצח בדקירות סכין על ידי בדואי ישראלי תושב פזורת כסייפה.

הרוצח ואחיו, אשר תכננו להרדים חייל ולחטוף אותו לצורך שחרור אסירים פלסטיניים, נתפסו כעבור יומיים אחרי מאמץ משותף של שב"כ, משטרה וצה"ל.