יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ברקע הרפורמה בבחינות הבגרות של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון שעתידה להיכנס בשנה הבאה, בסקר שנערך בקרב 300 מורי תיכון על ידי חדשות 13 וחברת רושינק, עולה כי 45% מהמורים, גם כאלו שהרפורמה נוגעת למקצועם וגם כאלו שלא, נגד הרפורמה של השרה שאשא-ביטון.

14% מהמורים השיבו כי הם בעד הרפורמה, ו-41% מהמורים לא בטוחים בדעתם על המהפכה.

כשנשאלו המורים האם לדעתם הרפורמה תחזק את יכולות הלמידה של התלמידים באקדמיה ובשוק התעסוקה, השיבו 68% מהמורים כי היא תועיל במידה חלקית, 12% השיבו שכן ו-205 השיבו כי כלל לא. כמו כן, רק 5% אחוז מהמורים במקצועות מדעי הרוח - היסטוריה, תנ"ך, ספרות ואזרחות, השיבו כי הם חושבים שיצליחו ליישם את הרפורמה.

כזכור, שרת החינוך הציגה בשבוע שעבר את הרפורמה החדשה שתיכנס לתוקף החל משנת הלימודים הבאה עבור תלמידי כיתות י'. תלמידי כיתות י"א וי"ב בשנה הבאה ותלמידי כיתות י"ב בעוד שנתיים ימשיכו במתכונת הנוכחית. המשמעות האופרטיבית - במקום בחינות בגרות, התלמידים יגישו עבודות בארבעה מקצועות.

לפי התוכנית החדשה, כל מורה במקצועות היסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות יבחר לעצמו אחת משלוש דרכי הוראה. הראשונה היא למידה מתחדשת, שלפיה יתבצע לימוד באמצעות סרטונים, משימות מקוונות ומשימות חקר כיתתיות, למידה עצמית, שיתופית, למידה חוץ כיתתית ולמידה מקוונת, לצד למידה פרונטלית. בנוסף, לרשות המורים יעמוד אוסף רחב של מטלות הערכה שתהיינה בהלימה למיומנויות שעל התלמידים לרכוש.