מזכרת שר הביטחון למשפחות השכולות
מזכרת שר הביטחון למשפחות השכולותצילום: נתי רום

שרה קליין אלמנתו של רס"ן רועי קליין הי"ד, הוריו ואחיו של סגן אלוף עמנואל מורנו הי"ד ומשפחות שכולות נוספות מחזירות את מזכרת שר הביטחון ליום הזיכרון שמכילה סמלים רבים אך נעדרת סמלים יהודיים.

"בשמם של יקירנו חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ובשמנו אנו, ברצוננו להביע בפניך, שר הביטחון את הזעזוע העמוק מהשי שקיבלנו השנה ממשרד הביטחון", נכתב במכתב הפומבי שנשלח על ידי המשפחות לשר הביטחון.

"לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בחרתם בחפץ 'אמנותי' שאין בו כמעט כל סמל יהודי ולאומי. כפי שכתוב במכתב הנלווה 'על השעון מוטבעים סממני השלום- בעברית, ערבית ואנגלית, נופי העיר ירושלים, העיר המקודשת לשלוש הדתות- יהדות, נצרות ואסלאם'", נכתב. "על השעון אין מגן דוד, מנורת שבעת הקנים, דגל ישראל או סמל צה"ל. הסממנים הישראלים היחידים שמופיעים בו הם של משכן הכנסת והיכל הספר. אפילו הכותל המסמל יותר מכל את ירושלים נעדר מחזית השעון הנושאת את המילה ירושלים. לעומת זאת, מופיעים בשעון מסגד כיפת הסלע וכנסיית א-טור בהר הזיתים. כמו כן, הסהר האיסלמיסטי מופיע 13 פעם יחד עם הסמל הנוצרי הכוכב המחומש".

לדברי המשפחות השכולות, "ירושלים שלנו, עליה נפלו יקירנו הפכה ל'עיר שלושת הדתות'. אלפיים שנה אנו מתפללים לחזור לירושלים של עם ישראל, בגלות אמרנו מידי שנה 'לשנה הבאה בירושלים', ולדברי דוד בן גוריון: 'אם לארץ יש נשמה - הרי ירושלים נשמתה של ארץ ישראל'. ב'התקווה' אנו שרים 'ארץ ציון וירושלים' וברגע המאושר בחיינו אנו אומרים 'אם אשכחך ירושלים'.

"פגעתם בזכר יקירנו ואנו, המשפחות השכולות, מחזירים לכם את השי, בתקווה שבשנה הבאה נזכה לשי ראוי יותר שיכבד את זכרם של הנופלים, את עם ישראל כולו ואת ירושלים בירתנו הנצחית", כך סיכמו המשפחות השכולות שחתמו על המכתב.