שכונת המגרסה במבשרת ציון
שכונת המגרסה במבשרת ציוןצילום: יח"צ

ירושלים היתה מאז ומתמיד עיר מועדפת למגורים, אך בשנים האחרונות עבודות התשתית המתמשכות, הפקקים, הצפיפות והרצון לשדרג את איכות החיים – כל אלו מובילים ציבור רוכשים אשר יכולים להרשות לעצמם - בהם זוגות צעירים מבוססים לצד משפרי דיור - לערי הלווין. כך, ניתן להמשיך ולגור בהרי ירושלים, ליהנות מהסמיכות לבירה וממזג האויר הנוח.

מוצא, בית זית, קרית ענבים, קריית יערים ובעיקר מבשרת ציון שבעבר נחשבו לישובים קטנים הפכו חלק אינטגראלי ממטרופולין ירושלים.

מבשרת ציון חווה בתקופה האחרונה תנופת פיתוח אדירה כ-1,600 יחידות דיור הולכות ונבנות בימים אלו והביקוש לדירות בעיר גדול במיוחד. שכונת חלילים נחשבת ליוקרתית במיוחד, סיפור הצלחה נדלנ"י אך מחירי הדירות בה יקרים במיוחד.

בלב הישוב מבשרת ציון הוותיקה המחירים נמוכים, ובתווך שכונת המגרסה בה טווח המחירים יקר יותר ממבשרת וזול יותר משכונת החלילים. הביקושים לדירות בשכונת המגרסה נובעים מיחודיות השכונה; הנוף הקסום הנשקף ממנה, התכנון הקפדני שיצר אזור מגורים מרווח במיוחד ונוסך לכך הקצאת השטחים הרבים למוסדות חינוך - בתי ספר וגני ילדים.

הרוכשים בשכונה המבוקשת הם לרוב זוגות צעירים ומשפרי דיור מאוכלוסיות איכותיות שהמיקום האסטרטגי בקרבת ירושלים ובניה בסטנדרטים גבוהים הובילו אותם לרכישה הטריוויאלית.

המועצה המקומית השקיעה מיליוני שקלים בפיתוח סביבתי. על פי התכנית, בשכונה החדשה המשקיפה אל עבר היערות והמורדות המוריקים, הגפנים והשדות הפורחים של בקעת מוצא, יוקמו כאמור מוסדות לימוד ושירותים קהילתיים, מרכזים מסחריים ומבנים רב שימושיים למסחר ומשרדים. מי שירכוש דירה בשכונה יהנה מכל השיפורים והפיתוח הסביבתי ששכונה מודרנית ומתקדמת יכולה לספק.

בימים אלו הולכים ונבנים בשכונה פרוייקטים יוקרתיים של קבלנים עתירי נסיון. והמחירים? לא צפויים לרדת בטווח הקרוב. להיפך, הביקוש מכתיב את התמורה ומי שיקפוץ על העגלה ויזהה את הפוטנציאל הקיים, ככל הנראה הולך להרוויח. גם מי שעדיין מעדיפים דירה במפרט טכני נמוך בירושלים במקום יחידה בפרוייקטים החדשים של מבשרת, יש להניח שלא ישיגו תשואה דומה לאלו שהצטרפו לטרנד של דירה בפרברי ירושלים.

סביר להניח כי במבחן התוצאה לטווח הארוך הם ישארו עם פחות באיכות החיים, בשטח הדירה, וככל הנראה גם בתמורה.

כיום הולכים ונבנים בשכונה 5 פרויקטים אותם מובילים 4 יזמי נדל"ן מובילים. חיים זקן, קוטלר עדיקא, חברת אורון ושני מיזמים של חברת ISA GROUP.

יותם, מחברת הבניה הירושלמית 'קוטלר עדיקא' הבונה בשכונה מספר לנו כי הפרוייקט נבנה בסטנדרטים גבוהים ומותאם לעתיד ירוק ומתקדם. "כל דירה מגיעה עם שתי חניות, עמדת טעינה לרכב חשמלי, מזגן מיני מרכזי, חימום אינטגרלי ומערכת בית חכם". כששאלנו את יותם מה לדעתו גורם לביקוש הרב לדירות במבשרת ציון הוא לא היסס כשקבע: "לגור במבשרת ציון זה לגור בטוסקנה עם התנאים והמאפיינים של ירושלים"

פרויקט 'מצפה מבשרת' ופרויקט 'מצפה הרים' של חברת ISA GROUP מציעים מגוון דירות מרווחות וגדולות וכן דירות גן ופנטהאוזים בסטנדרט בניה גבוה במיוחד.

ISA GROUP נהנית ממוניטין של 25 שנה בתחום הנדל"ן עם מגוון פרוייקטים מובילים, בהם; הפרויקט היוקרתי Jerusalem Estates במתחם שנלר, פרויקט 'עיר עולם' במתחם טחנת הקמח בירושלים ועוד מגוון מיזמי נדל"ן ברחבי הארץ.

בשני הפרויקטים שהחברה בונה בשכונה היא מציעה דירות מרווחות במגוון גדלים הפונים לעבר נופם הקסום של הרי ירושלים הפרושים לכל רוחב העין, מפרט טכני עשיר הרבה מעבר לסטנדרט המקובל בשוק, לובאים מפוארים, ותכנון אדריכלי מושקע ומיוחד.

לדברי אסף בויאר סמנכ"ל השיווק של ISA GROUP "כאשר הבנו את פוטנציאל איכות החיים של השכונה החדשה ואת הביקושים הגואים בה, כיוונו את רמת הפרויקטים שלנו לרמה המקסימלית, על-מנת לייצר חוויה ייחודית באיזור עוטף ירושלים. גם שכונה חדשה עם תשתיות מפותחות, גם נוף קסום שאין שני לו, ועל כל זה - הסטנדרט הידוע שלנו באיכות הבניה והתכנון והמפרט המפנק בשטחים הציבוריים ובפנים הדירות", ובויאר מדגיש את העיקר "וכל זה בלי להתרחק מעשית מירושלים".

אימה סבאח, מתווך נדל"ן מקבוצת 'אנגלו-סכסון' מספר לנו כי מרבית הדירות שמשווקות בפרוייקטים החדשים קוסמות לתושבי ירושלים שרוצים לשפר את איכות חייהם בפרברים.

"מבשרת הוא ישוב פרברי עם איכות חיים גבוהה, אוכלוסיה בחתך סוציו אקונומי מעל הממוצע, עם שירותים סביבתיים נוחים מאד, הארנונה שאינה גבוהה יחסית לירושלים יחד עם מחירי הדירות שמעט נמוכים מירושלים קוסמים לאנשים שעובדים מחוץ לירושלים, שבנוסף ליתרונות הללו, לא מכלים את זמנם ביציאה מהעיר".

ומה בנוגע לפרוייקטים החדשים? אימה אומר כי הפרוייקטים החדשים משווקים לאוכלוסיה מבוססת זוגות צעירים ומשפרי דיור. הבניה בסטנדרט גבוה יחסית. כפועל יוצא מכך שהדירות נבנות במיקום מצויין ונוף כפרי שמכתיב יוקרה, והקבלנים, משקיעים יותר באיכות התכנון והבניה. המועצה מצידה משקיעה בסביבה ירוקה בכל רחבי הישוב ובאזורים המתאכלסים.

בשורה התחתונה ובחישוב מהיר, השקעת הנדל"ן הכי משתלמת בירושלים, נמצאת בעצם במבשרת ציון, הפרבר המתחדש של ירושלים. איכות חיים, נוחות, נגישות, סביבה ירוקה ואוכלוסייה איכותית ומגוונת, וכמו שסיכם מתווך עמו שוחחנו שאמר "גם אם המחירים של מבשרת נראים היום גבוהים, בעוד שנה ושנתיים מי שרכש יוכל להביט לאחור ולהבין שפעל בתבונה. התנודות בשוק חדות וכעת יש מומנטום שלא יחזור".