רמי יונס
רמי יונסצילום: מהצד השני, כאן 11

ועדת האתיקה הפנימית של תאגיד השידור "כאן" פרסמה היום (שני) את החלטתה בעניין התבטאויות קיצוניות של רמי יונס, שמגיש מידי יום את התכנית "מהצד השני" בשפה הערבית.

הוועדה הדגישה כי עובדי התאגיד מחוייבים לכללי האתיקה של התאגיד גם בהתבטאויותיהם ברשתות החברתיות.

בנוסף, חברי הוועדה הדגישו "כי מיוחד ברוח התקופה וברגישות הביטחונית והפוליטית, התבטאויות מסוימות עלולות להיתפס פוגעניות או שנויות במחלוקת. עובדי התאגיד, מחויבים להפנים את ההבנה שלפרסומיהם ברשתות החברתיות יש משמעות רחבה בשל מעמדם הציבורי".

אמנם, "יחד עם זאת, חופש הביטוי בחברה הדמוקרטית נאלץ להכיל גם שיח קשה, ביקורתי, לא נח ונוקב. זאת בשל ההשקפות המקוטבות ופסיפס העמדות והתרבויות בציבור הישראלי, ביחס לחופש הביטוי וגבולות השיח. על מנת לאפשר ביטוי לכל אגפי החברה הישראלית, יש לתת מקום ולהרחיב את הסובלנות לאמירות, קשות ככל שיהיו, בד בבד עם התחשבות ברגשות הציבור".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מדובר בהחלטה מקוממת ומזעזעת אשר בפועל מתירה את דמם של אזרחי ישראל. כזכור אמל עורבי הסית והמריד נגד אזרחי ישראל. ככל שוועדת האתיקה איננה חוקרת שתשעה את מר עורבי את לסיום חקירת המשטרה בעניין. כך גם לגבי רמי יונס שבעיני ועדת האתיקה זה לגיטימי להגיד שחיילים הינם רוצחים. החלטות ועדת האתיקה פגעו קשות באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. אנחנו נגיש ערעור על ההחלטה ונפעל להדחת המסיתים מהתאגיד".