אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בית משפט השלום בתל אביב גזר 22 חודשי מאסר בפועל וכן 7 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, על יוסף פרץ ועל יוסף מעטוף אשר הורשעו על פי הודאתם בתקיפת צוות חדשות במהלך מבצע "שומר חומות". כל נאשם יפצה בנפרד את הנפגעים בסכום של 12,500 ₪.

במהלך מבצע "שומר חומות" הגיעו צלם וכתב מטעם תאגיד השידור הציבורי לסקר הפרות סדר שהתרחשו בשכונת התקווה בתל אביב בעיצומו של מבצע "שומר החומות".

במהלך ההתרחשויות פנו פרץ ומשתתף אחר אל צוות התאגיד וביקשו מהם להפסיק לצלם, תוך שפרץ דוחף את המיקרופון וצועק לעברם "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים". למרות שהצוות החל להתרחק מהמקום, הלך פרץ לכיוונו תוך שהוא מזעיק את מעטוף, שהגיע למקום תוך מספר דקות.

על אף שהצלם ביקש מפרץ להניח להם וציין בפניו כי הם הולכים, בזמן שהצוות עמד בסמוך לאחד הבניינים באזור, היכה מעטוף את הצלם בראשו באמצעות קסדה, בנוסף נתן מכה עם הקסדה למצלמה שהייתה בידו של הצלם, אשר נפלה והתרסקה על המדרכה. בסמוך התחיל פרץ לתקוף גם הוא את הצלם. במהלך ניסיונו להתגונן, מעד הצלם ונפל, בעודו מתרומם הטיח מעטוף את הקסדה בראשו פעמיים נוספות. בהמשך נטל פרץ את המצלמה שהייתה על המדרכה והשניים נמלטו מהמקום.

בתיק, שנוהל על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן, הורשעו הנאשמים על פי הודאתם בגין עבירות תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות. בנוסף הורשעו בגניבה וסיוע לגניבה בנסיבות מחמירות.

בגזר הדין ציין בית המשפט כי "הפגיעה בעיתונאים על הרקע האמור היא חמורה במיוחד, הן לנוכח הפגיעה הפיסית בעיתונאים המבקשים לבצע את עבודתם... והן לנוכח האינטרס הציבורי המוגבר שבדיווח עיתונאי מלא וחופשי דווקא בעתות חירום, בתקופות מתוחות ורגישות מבחינה חברתית ומדינית...", עוד הוסיף כב' השופט גת כי אין לקבל את הטענות על "רוח התקופה" וכי "כל מתח, חרדה, לחץ, עצבים או מצוקה אינם מצדיקים בשום פנים ואופן תקיפה אלימה של אנשי תקשורת".

בית המשפט קיבל את טענת פרקליטות מחוז תל אביב וקבע: "במקרה דנן יש להחמיר בעונשם של הנאשמים כדי לשמש דוגמא, להעביר מסר ברור לציבור לייצר הרתעה. זאת ביתר שאת לנוכח העולה מכתב האישום בנוגע לקריאות שנשמעו במהלך אירועי מבצע "שומר החומות" לפגיעה בעיתונאים והעובדה כי במהלך אירועים אלה אכן הותקפו עיתונאים רבים על רקע ביצוע תפקידם, לנוכח תפיסת העולם הפסולה והמעוותת בנוגע לעיתונות ולעיתונאים שהיוותה את הסיבה לתקיפה דנן, ולנוכח החשש כי האירוע דנן ירתיע עיתונאים אחרים מביצוע תפקידם ללא מורא וחשש".