תמונתה של שירין אבו עאקלה שהופצה ברשות הפלסטינית
תמונתה של שירין אבו עאקלה שהופצה ברשות הפלסטיניתצילום: רויטרס

גורמי ביטחון הישראלים הצליחו להגיע לצילומי סי-טי של גופת עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה, בניסיון להגיע למסקנות עצמאיות בנוגע לנסיבות מותה בג'נין, כך דווח בחדשות כאן.

על פי הדיווח, גורמי הביטחון ערכו התייעצות עם גורמי המקצוע בנוגע לצילומי ההדמייה, וקבעו כי לא ניתן להגיע למסקנות מהנתונים.

ארה"ב ממשיכה להפעיל לחץ על הפלסטינים לקיים חקירה משותפת עם ישראל, למרות ההודעה הנחרצת שהוציאה הרשות הפלסטינית הבוקר בה הצהירה כי לא תסכים למהלך כזה.

בירושלים העבירו מסר לאמריקנים לפיו אם לא יהיה שיתוף פעולה מצד הפלסטינים והקליע שפגע בעיתונאית לא יובא לבדיקה בליסטית, יהיה בלתי אפשרי להגיע לחקר האמת.

שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, אמר הערב בכאן ב': "הסברנו לאמריקנים את הרקע לאירוע והצענו להם לקחת חלק בחקירה המשותפת. בארה"ב תומכים בחקירה שהצדדים יהיו מעורבים בה - כרגע הפלסטינים פועלים באופן חד צדדי".

טקס האשכבה של העיתונאית התקיים היום (חמישי) במוקטעה ברמאללה. גופתה הועברה מבית חולים בעיר למתחם בו נמצא מעונו הרשמי של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

יו"ר הרשות אבו מאזן נאם בטקס האשכבה והטיל על ישראל את "אחריות מלאה" למותה. "אנחנו לא נותנים בשלטון הישראלי אמון, נפנה לבית הדין הבינלאומי", אמר, "מסרבים לשתף איתם פעולה כי הם מי שביצעו את הפשע".

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר אחר הצהריים בעקבות דבריו של אבו מאזן כי "הרשות הפלסטינית, בשלב הזה, מונעת כל אפשרות לחקירה משותפת או אפילו גישה לממצאים הבסיסיים הנדרשים כדי להגיע לאמת. אני מכאן חוזר על הציפייה שלי לשיתוף פעולה פתוח, שקוף ומלא בממצאים, וגם יש לי ציפייה מהרשות הפלסטינית לא לעשות שום צעד לשיבוש החקירה או לזיהום תהליך החקירה, בצורה שלא נוכל להגיע לחקר האמת".