שירלי פינטו
שירלי פינטוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) נפגשה השבוע עם ראש הממשלה נפתלי בנט וסיכמה איתו על קידום אנשים בעלי מוגבלויות בכנס הקיץ הנוכחי.

באירוע "שבתרבות" עם דפנה ליאל סיפרה פינטו כי אין בכוונתה לערוק מהקואליציה או לבגוד בבנט: "ראש הממשלה ואני כבר שנים מכירים, ארבע מערכות בחירות ביחד, עליות ומורדות עם ימינה, כולכם ראיתם מה עברנו במסכת הפוליטית בשנים האחרונות, אני איתו, תמיד הייתי ותמיד אהיה".

"בפגישה איתו דברנו איך אנחנו מקדמים אנשים עם מוגבלויות כי זאת המטרה שלשמה באתי לכנסת", אמרה פינטו. "ישבתי איתו לקראת פתיחת כנס הקיץ מתוך תחושה שעשרה חודשים אני עובדת לקידום אנשים עם מוגבלויות והרגשתי שהנושא הזה קצת נשאר מאחור.

"ישבנו לפגישת עבודה והצגתי את הנקודות הדחופות והחשובות. הוא הביע נכונות ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא על זה'', ציינה.

ח"כ פינטו הבהירה שלא תלך בדרכה של ח''כ עידית סילמן ולא תפרוש מהקואליציה: "זה לא יקרה, ח"כ עידית סילמן עשתה מהלך שלא ייעשה. אותי זה תפס בהפתעה בשבע בבוקר. היא שותפה לדרך וחברה שעבדנו יחד לילות עד הבקרים בעשייה למען הקואליציה, זה תפס אותי בהפתעה".

כזכור ביום שישי הודיע השר מתן כהנא על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת על מנת לחזור להיות חבר כנסת. כהנא כתב בטוויטר כי המטרה היא "לסייע בחיזוק הקואליציה", והוא יחזור להיות חבר כנסת החל מיום ראשון הקרוב.

בעקבות המהלך, חבר הכנסת יום טוב כלפון שנחשב לאחד הסמנים הימניים במפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, יפסיק לשמש כחבר כנסת. בימינה חששו שכלפון מתכנן מהלך דומה לזה של יו"ר הקואליציה לשעבר עידית סילמן ושל ח"כ עמיחי שיקלי - מה שהיה משאיר את הקואליציה עם 59 חברים בלבד.

גורם בקואליציה העריך כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס דרש את המחווה הזו מראש הממשלה נפתלי בנט כחלק מהדרישות שהציב על מנת שיחזור לקואליציה. כזכור עלייתו של יום טוב כלפון להר הרתיחה עם מנסור עבאס ואת מועצת אשורא ובם ראו בעלייתו להר "אצבע בעין".

נציין כי עד היום סירבו בימינה לחשוף מה קיבלה רע"מ בתמורה להחלטה לשמור על יציבותה של הקואליציה למרות פרישתה של עידית סילמן ולעובדה שלפי שעה אין רוב בכנסת לממשלה.

בימינה מבהירים בשיחה עם ערוץ 7 כי רע"מ לא דרשה את הדחתו של יום טוב כלפון וכי כל המטרה הייתה לשמור על אפס תקלות מול התקופה המאתגרת הצפויה בחודשים הקרובים בהצבעות השונות. "אין לנו שום דבר נגד כלפון. מדובר אך ורק בצעד מצידו של כהנא שביקש לחזור כדי לסייע לבנט לצלוח את המושב בשלום".