"גבול ישראל לבנון''
"גבול ישראל לבנון''צילום: דוברות

השר לשעבר איוב קרא חוזר מניחום האבלים באיחוד האמירויות על מותו של הנשיא חליפה בן זאיד, ובראיון לערוץ 7 הוא מספר על מפגשים שקיים במסגרת הביקור עם מנהיגים ואישים במזרח התיכון, בהם גם בלבנון.

בראשית הדברים מתייחס קרא לחתונת בתו שצפויה להתקיים הערב, אירוע אותו הוא מציין כשמחה משמעותית בחייה של המשפחה ששכלה את שני דודיו ואת שני אחיו במערכות ישראל. קרא מציין כי לו עצמו נולדו ארבעה ילדים ובתו היא הראשונה הנישאת מתוכם והאירוע המשמח משמעותי במיוחד כקוטע את רצף השכול שחוותה המשפחה.

בהתייחס לפגישותיו באיחוד האמירויות במהלך השבעה על מות הנשיא שם, מתמקד קרא בשיחותיו עם גורמים לבנוניים ומתאר מפגשים חיוביים ביותר המתקיימים בגלוי ומתוך הערכה גלויה לישראל והישגיה.

"מאז שעזבתי את הממשלה אני עסוק בקידום הסכמי אברהם שהייתי שותף להם יחד עם נתניהו. אנחנו בתקופה טובה", הוא קובע אך מציין כי בעולם אין הערכה למשלה הנוכחית המתמקדת בקשר עם הפלשתינים ובוחרת לשוב אל הזיות אוסלו, כהגדרתו. עם זאת הוא מדגיש את העובדה שהעם בישראל נהנה מפירותיו של הסכם אברהם בביקוריו בדובאי ועוד. הוא עצמו "בוחש ליצירת קשרים כדי להביא להסכמים הבאים".

לדבריו בשיחותיו עם הגורמים הלבנוניים שהגיעו גם הם לאיחוד האמירויות הביעו אלה שמחה על התבוסה שנחל חיזבאללה בבחירות שם ותקווה לשיתוף פעולה עם ישראל והטכנולוגיות אותן היא מפתחת בתחומי חיפוש הגז ותחומים אחרים.

קרא אינו מתכחש לכך שכוחו שלחיזבאללה עדיין משמעותי בפוליטיקה הלבנונית, אך לדבריו קיימת כעת הזדמנות להקמת ממשלת מיעוטים המורכבת מהדרוזים, הנוצרים והסונים תוך דחיקת רגליהם של אנשי חיזבאללה ותומכיו. המהלך מתאפשר בשל המשבר הכלכלי החמור העובר על לבנון, משבר שהשלכותיו לא פסחו גם על כפרי השיעים שגם בהם נחל חיזבאללה הפסד בבחירות.

"כמי שאיבד את שני אחיו ונפצעתי בעצמי בביירות אני מתנגד להשתתפות ישראלית במלחמה בלבנון. ניתן לשמוע שם קולות אופטימיים. יש אנשים בלבנון שמעדיפים אותנו, והם לא מעטים". האם ניתן יהיה לנקות את דרום לבנון מנוכחות חיזבאללה על מנת לייצר שיתוף פעולה ישראלי-לבנוני שכזה? "הכול תלוי בכוחה של איראן", אומר קרא, "ככל שאיראן חזקה יותר חיזבאללה חזק יותר". עידוד הוא מקבל מחוסר היציבות בעיראק הנגרמת גם היא בשל הרוב שהשיגו מתנגדי ההקצנה הפרו-איראנית. "חוסר היציבות הזו הוא מצוין עבורנו", הוא אומר ומתאר את השיחות הגלויות המלמדות על השינוי הדרמטי ביחס לישראל ברחוב הלבנוני.