מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-אוןצילום: רויטרס

משבר הקורונה בקוריאה הצפונית לא שבר את רוחו של הרודן קים ג’ונג און, והמדינה המסוגרת ממשיכה להתנהל באופן שמעורר עליה את זעמה של הקהילה הבינלאומית.

רק לפני שבועות אחדים הציע ארגון הבריאות העולמי עזרה לקוריאה הצפונית, לנוכח התפרצות מחלת הקורונה במדינה.

בשבוע שעבר אף אמר נשיא ארה”ב ג’ו ביידן שהוא מוכן להיפגש עם קים ג’ונג און ולהידבר עמו, אם קים יראה רצינות ויהיה מעוניין לקיים שיחות כנות ורציניות.

למרות האמור, קוריאה הצפונית לא עוצרת את הפרובוקציות וההתגרות בקהילה הבינלאומית, ובימים האחרונים היא שיגרה שלושה טילים בליסטיים אל הים, בשטח שבינה ובין יפן.

לפי המודיעין של קוריאה הדרומית, העוקב בדריכות רבה אחר המתחולל בקוריאה הצפונית, הטיל הבליסטי הראשון ששוגר מבין השלושה, היה ככל הנראה טיל בין יבשתי.

בתחילת השבוע מסר המשטר הצפון קוריאני הודעה רשמית ולפיה התפרצות הקורונה במדינה הגיעה אל סיומה, שבועות אחדים לאחר שהחלה. לדברי קוריאה הצפונית, מומחי הבריאות של המדינה הצליחו להשתלט על הנגיף.

מומחים ברחבי העולם מטילים ספק בהודעה הצפון קוריאנית, משום שקוריאה הצפונית לא הצטיידה בחיסונים ואין שום היתכנות לכך שהיא עצרה את ההתפשטות, מבלי להטיל סגר מוחלט על כל המדינה למשך מספר שבועות, דבר שלא קרה אפילו לא באופן חלקי.

נראה שבקוריאה הצפונית החליטו לחיות לצד הקורונה, ולאפשר לנגיף להתפשט במהירות, על מנת להגיע למספר גבוה של מחלימים ובכך למגר את ההתפרצות על ידי חיסון עדר.

מאחר ומדובר בהתפשטות של זן אומיקרון, הנחשב לפחות מסוכן מקודמיו, ההערכה היא שגם בקוריאה הצפונית לא יתמודדו עם משבר גדול במיוחד.