"הוא לא מספיק חכם, הוא גם לא יפה בעיני אבל הייתה שיחה נחמדה והיה טוב", הכריזה ר' אחרי שיצאה עם הבחור פגישה שניה.

אז למה בכל זאת להמשיך אם הוא לא חכם ולא נראה טוב, כפי שאת אומרת? היא הישירה אלי מבט וענתה, "כי הוא לא יאיים עלי". "איתו אני לא צריכה להוכיח את עצמי כי עובדתית אני יותר טובה הפעם".

הרבה פעמים נשארים בקשר רק כי נוח. במקום שלא צריך להתאמץ, שלא צריך להוכיח כלום. ושלכאורה הערך העצמי שלנו מרגיש בטוח. אך זאת לא הדרך להעמיק ולבנות קשר. אף אחד לא רוצה שיעשו לו טובה ויהיו איתו כי "אין ברירה"\והוא "ברירת המחדל"..

מהו אחד התנאים להצלחת קשר? אחד התנאים להצלחת הקשר. זה חיזוק הערך העצמי בהשוואה לעצמי ולא בהשוואה לאחר. להתבונן ולבדוק -מה טוב בי? למה כדאי להכיר אותי, למה כדאי לצד השני להיות איתי וללמוד ממני.

כשמגיעים כך לקשר זה מעורר את הרצון לבדוק מה טוב בצד השני ולא להתמקד ברע שבו ובנקודות הפחות טובות שלי. כששיקול הדעת בבחירת הצד השני נובעת מהתמקדות בחסרונות שבי ולא במעלות שבי בהשוואה למישהו אחר אני נמצאת בשקר בקשר.

אני מציעה לך לעשות את תרגיל ההתבוננות הפנימית. ערכו רשימה למה כדאי להכיר אותך מה אני יכול לקדם בצד השני? למה כדאי לי להיות בתוך קשר- מה אני יכול לתרום לקשר ולצד השני? למה אני ראויה לקשר, איך אוכל להוביל את הצד השני לקשר מקדם וטוב?

שאלות אלה מאפשרות לי לראות את הגדלות שלי ואת הגדלות של הצד השני. ואז ההתעמקות היא לא בפרטים מכוער, יפה, חכם. גם לא מי יותר טוב אלא במה אני יכולה לקדם אותו והוא יכול לקדם אותי. ומה הוא מביא לתוך הקשר ומה אני מביאה.

רק ככה ניתן לבנות קשר שהוא מכבד, מקדם ויוצר זוגיות טובה, בהצלחה.

שירלי והל חברה בנבחרת המאמנים של פרויקט 252, המיזם שמלווה אלפי רווקים למציאת זוגיות ובניית בית.

עדיין לא חברים בפרויקט? הצטרפו עכשיו בלחיצה כאן>