אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי אלדד קובלנץ, שהודח לאחרונה על ידי מועצת התאגיד, שיגר היום (שלישי) מכתב פרידה לעובדי הארגון.

"שבע שנים מטורללות, מטלטלות ובלתי צפויות עברו עלינו כאן. בשבוע הראשון באוויר נקלטו 450 עובדים של רשות השידור, ומאות נוספים, הישמשנו אולפנים חדשים ותפעלנו בראשונה מערכות שידור וטכנולוגיה. ומאז כאן בהקמה ואחר כך כאן בהרצה, וכמה וכמה מערכות בחירות, ומערכות ביטחוניות והצטרפות הטלוויזיה החינוכית, מגיפה עולמית על סגריה ואירוויזיון שהפקנו ללא כל תמיכה מממשלתית".

"זה יום מאוד עצוב עבורי, הדמעות זולגות מעצמן וחונקות את הגרון. לא כך חשבתי שזה יסתיים אבל שום דבר לא היה סביר והגיוני בשבע השנים האחרונות אז רק מתבקש שגם הסוף יהיה קיצוני. הקמנו תשתית איתנה של שידור ציבורי מעולה והמקום הזה אינו זקוק לאף פרסונה ספציפית כדי לשרוד ולפרוח".

בסוף השבוע נשיא ביה"ד האזורי לעבודה השופט אייל אברהמי דחה את בקשתו של קובלנץ לצו מניעה נגד פיטוריו מהתאגיד.

במקומו של קובלנץ מינתה מועצת התאגיד את טל פרייפלד סמנכ"לית הטלוויזיה כממלאת מקום, זאת עד למינוי המנכ"ל הבא. בבחירתם ציינו חברי המועצה כי "פרייפלד מכהנת כסמנכ"לית מזה כ 4 שנים, במהלכן רשם התאגיד הצלחות והישגים רבים בתחום התוכן, והוכיחה עצמה כמנהלת מקצועית ומוכשרת".

יושב ראש מועצת התאגיד, גיל עומר, כתב "אני מבקש להודות לאלדד בשם מועצת התאגיד ובשמי, על תרומתו והישגיו הרבים של התאגיד תחת הנהגתו", כתב עומר. "לאלדד יש זכויות רבות ומשמעותיות בהצלחת התאגיד, כמו גם בעצם הקמתו, שהייתה כידוע מסע מפותל ולא קל. כיום ניתן לומר בביטחון, כי הציבור מקבל שרות ותוכן איכותי ומגוון, לעיתים אף פורץ דרך, בהתאם לכוונת המחוקק בחוק השידור הציבורי – וזאת תחת משמרתו של אלדד".