ליברמן היום בישיבת סיעה
ליברמן היום בישיבת סיעהצילום: ללא קרדיט

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את בנימין נתניהו בפתח ישיבת הסיעה על רקע התנגדות מפלגות האופוזיציה להארכת תקנות יו"ש.

ליברמן טען: ''אף אחד לא אמר שהחוק חייב לעבור היום, יש זמן עד סוף יוני. נצטרך להיות חכמים, מאמין שבסוף נעביר את חוק התקנות''.

שר האוצר תקף את הליכוד ואת העומד בראשו: "אין מישהו שפגע במפעל ההתיישבות יותר מנתניהו. הוא העביר את חברון וחלק משטחי יהודה ושומרון לערפאת, הוא הצביע בעד ההתנתקות והעביר החלטת קבינט על הקפאת הבנייה ביו"ש. פגיעה ביהודה ושומרון ובהתיישבות זה בדנ"א שלו".

חברת הכנסת עידית סילמן עשויה להרים את היד בפעם הראשונה נגד ממשלת בנט, כשתצביע הערב (שני) נגד הארכת תקנות יו"ש שמחילות את הדין הפלילי בשטחים שנכבשו על ידי ישראל ב-67'.

מפלגת ימינה שיגרה איומים לעבר סילמן והזהירה אותה כי אם תפגע בשרידותה של הקואליציה על ידי הצבעתה נגד על חוק יו"ש - היא תופרש מהסיעה כבר בימים הקרובים.

אם סילמן תימנע בהצבעה היא תאפשר למעשה את המשך פעילותה של ממשלת בנט כי אנשי רע"מ והשמאל הקיצוני ירתמו להעברת החוק מהחשש להפלת הממשלה.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני תקף ברשת ב' את התנגדות האופוזיציה לחוק יו"ש ואמר כי ''האופוזיציה פוגעת בתושבי יהודה ושומרון כדי לקדש את המנהיגות של נתניהו. לא זאת בלבד - הם מפעילים לחץ על ראשי ההתיישבות ואומרים תמעלו באמון הציבורי, תתנגדו לחוק. שפלות מוסרית של הליכוד. אל תעשו בנו שימוש''.

אלחייני טען שהממשלה מתפקדת לא רע, כלשונו, בכל הנוגע להתיישבות הישראלית ביו"ש. ''אנחנו בוחנים את הממשלה הזאת בכלים עובדתיים - בעיניים של יהודה ושומרון, בעת הזו היא מתפקדת לא רע. מי שמפריע להקים ממשלה ימנית זה בנימין נתניהו שמקדם את האינטרס האישי שלו על פני זה של מדינת ישראל - אם היה זז הייתה לנו ממשלה עם 70 ח"כים''.

גם ח"כ ג'ידא רינאוי־זועבי (מרצ) לא תתמוך בארכת תקנות יו"ש, ואמרה לחדשות 12: ''לא אצביע בעד חידוש התקנות שמנציחות את הכיבוש. המשך הקואליציה חשוב לי, אך אינני יכולה להצביע בעד חוק כזה''.

בקואליציה שוקלים גם להביא היום להצבעה את מינוי כהנא לשר אחרי תקנות יו"ש כדי לבחון את התנהלותה של סילמן. בשלב ראשון מאיימים בכירי ימינה על סילמן לקחת ממנה את ראשות וועדת הבריאות ולאחר מכן להכריז עליה כפורשת - מה שיבלום אותה מהצטרפות עתידית לליכוד או למפלגת הציונות הדתית או לכל מפלגה רשומה.

בשבוע שעבר הודיע שר המשפטים גדעון סער כי העברת התקנות היא מבחינתו מבחן לקואליציה משום שלדבריו ממשלה שאינה יודעת להעביר חוקים בכנסת היא אינה ממשלה מתפקדת. סער אינו מתכוון להתפשר על ההצבעה על התקנות בקריאה ראשונה ומצפה שהן יעברו כבר היום.