נציגי האוניברסיטה, בנק פועלים ואלקטרה
נציגי האוניברסיטה, בנק פועלים ואלקטרהצילום: ללא

אוניברסיטת בר-אילן הודיעה הבוקר (רביעי) כי חתמה עם חברת אלקטרה בע"מ ובנק הפועלים על הסכם מימון בהיקף של כ-400 מיליון שקל לטובת פרויקט מעונות. לדברי האוניברסיטה, המימון יאפשר את שיפוץ ושדרוג בנייני המעונות הוותיקים וכן את הקמתם של שני מגדלים מעונות חדשים בצפון הקמפוס תוך יצירת כפר סטודנטים שבו כ-1700 מיטות. לצידו של הפרויקט חניון ואזור מסחרי וכן פארק ירוק בהיקף של כ-30 דונם.

פרויקט המעונות נבנה בשיטת ה-BOT - שיטה של שותפות ציבורית פרטית למימון פרויקט, שבה גוף פרטי מקבל זיכיון מגוף ציבורי כדי לממן, לתכנן, לבנות ולהפעיל מתקן ציבורי לתקופה קצובה. הפרויקט נבנה בתמיכת הות"ת וחברת 'דירה להשכיר' הממשלתית, והוא מהווה חלופה זולה של למעלה מ-40% לעומת ממחירי השכירות באזור.

במעמד החתימה נכחו המשנה הבכיר לנשיא ומנכ"ל האוניברסיטה מר זוהר ינון, מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, הממונה על החטיבה העסקית בבנק מר צחי כהן, מנכ"ל קבוצת אלקטרה איתמר דויטשר ויו"ר ועדת הקבע של אוניברסיטת בר-אילן רו"ח שלמה זוהר, וכן בכירי הנהלת האוניברסיטה וקבוצת אלקטרה.

לדברי זוהר ינון, משנה בכיר לנשיא ומנכ"ל בר-אילן: "עברנו ביחד עם אלקטרה דרך מורכבת בכמה היבטים, ואני שמח שאנו מיישמים היום שלב חשוב בפרויקט שמביא תועלת לאוניברסיטה, לזכיין והכי חשוב לסטודנטים. בזכות השותפות שנבנתה בין בר-אילן לאלקטרה, האוניברסיטה מציעה חוויית מגורים בקמפוס בסטנדרט בינלאומי. אנו שמחים בשותפות עם אלקטרה שהפגינה מקצוענות בכל שלבי הפרויקט ועל ההצטרפות של בנק הפועלים המביע אמון בשותפות שבין בר-אילן לאלקטרה".

מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, הוסיף: "זהו פרויקט חשוב בעל ערך רב ותכנון לזמן ארוך אשר ישפרו את חיי הסטודנטים ויביאו לפיתוח האוניברסיטה. מימון הפרוייקט הובל על ידי סקטור מימון פרויקטים בבנק הפועלים בראשות ליאור מנצר, תוך שיתוף פעולה מלא עם הזכיין - חב׳ אלקטרה ועם אוניברסיטת בר אילן. לבנק יש תפקיד משמעותי בפיתוח הנדל"ן בישראל ואנו תומכים בקידום פרוייקטי BOT נוספים בתחומי התשתיות".

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה, סיכם: "הפרויקט הנוכחי הוא סמן ימני לשותפות אמיתית בין מגזר ציבורי לפרטי.

צלחנו את כל האתגרים והתפיסות השונות ומצאנו באוניברסיטה שותפות אמיתית, שיחד עימה סללנו את הדרך הנכונה לפעול יחד לטובת הסטודנטים. כל הצדדים התגייסו למען המטרה המשותפת, ובמישור המימוני אנו שמחים על תמיכת בנק הפועלים בפרויקט ועל החשיבות שהוא מייחס לפרויקטים ייחודיים אלה".

לעוד כתבות בנדל"ן www.nadlancenter.co.il"