בנייה. אילוסטרציה
בנייה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

משרד הבינוי והשיכון פרסם את חוברת המכרז בפרויקט בשיטת "תכנן ובנה" בקצרין. במסגרת המכרז צפויות להיבנות 1,560 יח"ד בסך הכל כאשר 702 מתוכן יוגרלו במסלול של תוכנית "מחיר מטרה".

מדובר בהקמת "רובע 12" כך שחברה אחת תהיה אחראית על תכלול התכנון, עבודות הפיתוח והבנייה של התשתיות הציבוריות ומבני המגורים, מוסדות החינוך והציבור, שטחי התיירות והמסחר במתחם החדש.

שטח המתחם עליה צפוי לקום רובע 12 הינו כ־343 דונם. החברה שתזכה במכרז תידרש לשלם כ־20.7 מיליון שקלים בגין שדרוג תשתיות בשכונות הותיקות. השווי של מ"ר עיקרי בנוי (ללא מע"מ) יעמוד על 7,366 שקלים וגובה הערבות לקיום ההצעה יעמוד על כ־5.6 מיליון שקלים. המכרז פורסם בחודש דצמבר האחרון ונפתח בשבוע שעבר לאחר מספר דחיות. המועד האחרון להגשת הצעות הוא ה־12 בספטמבר בשעה 12 בצהריים.

בשכונת "נחלים" החדשה צפויות להיבנות יחידות דיור בתמהיל מגוון של בנייה רוויה לצד מבנים צמודי קרקע. על פי החלטת הממשלה לעידוד הצמיחה הדמוגרפית בגולן ובקצרין בשנים 2022-2025, במהלך השנתיים הקרובות ייצא לתכנון הקמתו של רובע 13 בעיר ובכך קצרין צפויה להכפיל את כמות התושבים המתגוררים ביישוב ולהפוך בעתיד הקרוב לעיר המרכזית באשכול גליל מזרחי. העיר קצרין מצטרפת לערים חריש, בית שמש ושדרות בהן כבר שיטת "תכנן ובנה" נחלה הצלחה.

משרד הבינוי והשיכון ממשיך לקדם את השיטה החדשנית, בה מאוחדים כל עבודות התכנון, הפיתוח והבנייה של דירות המגורים כמו גם מוסדות הציבור השונים, תחת קורת גג אחת.

על פי תנאי המכרז, במסגרת שיטת "תכנן ובנה" היזם יקים על קרקע מדינה, מתחמי מגורים המונים לפחות 1000 יח"ד, את כל התשתיות הציבוריות הדרושות לכך, שטחי ומבני הציבור והחינוך וכדומה. תכנית זו פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית הנבחרת ועם המשרד על מנת לייעל את לוח הזמנים שיביא לאכלוס מהיר.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "הכפלת ההתיישבות בעיר קצרין הינה משימה לאומית, אני גאה בצוות העובדים של המשרד שהצליחו במהירות שיא לייצר מכרז וחוברת מכרז במטרה שהבנייה בשטח תחל בהקדם. אין לי ספק כי בניית רובע 12 בקצרין בשיטת תכנן ובנה תביא תוצאות בשטח. מדובר בשיטת בנייה ייחודית שמאפשרת להעניק בית וקהילה ולא רק דירה. איכות חיים שלמה שכוללת לא רק קורת גג, אלא את כלל מרכיבי השכונה בבת אחת- מוסדות ציבור, תשתיות, חינוך ועוד, אני מאמין שתושבים חדשים יגיעו לאזור תוך מספר שנים."

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, אמר, "בשנת ה-45 להיווסדה של קצרין אנו יוצאים למהפכה גדולה של הכפלת התושבים ביישוב בשנים הקרובות באמצעות הקמתם של רובעים 12 ו-13. בשנים האחרונות אנו עדים לביקושים מתגברים ומתעצמים מצד תושבים מכל רחבי הארץ אשר רוצים למצוא כאן את ביתם. כאשר אנו מסתכלים אל עבר העתיד, קצרין מתוכננת בשלושת העשורים הקרובים להפוך להיות עיר בת 60,000 תושבים ולהיות לא רק בירת הגולן אלא עיר משמעותית לגליל כולו עם גוון רחב של הזדמנויות בכל התחומים".

לידיעות נדל"ן נוספות לחצו כאן