טבריה
טבריהistock

מחירי הדירות כידוע זינקו בשנה האחרונה ולא צפויים לעצור. רבים שואלים את עצמם – האם אפשר עדיין לעלות על הרכבת, או שכבר פספסנו אותה?

מסתבר שהתשובה לשאלה זו היא בהחלט חיובית, ויש עדיין מקומות שרחוקים מאוד מלממש את הפוטנציאל שלהם. מיכל אדרי, תושבת טבריה כבר 22 שנים שעוסקת בשנים האחרונות בתחום הנדל"ן, מזהה את טבריה כאחד המקומות הללו, וכעת עם מספר דירות בודדות במחירי ובתנאי פריסל, עם נוף יפהפה לכינרת.

ליצירת קשר השאירו את פרטיכם כאן או שלחו הודעה למיכל

"משקיע חכם לא קונה במקום שהמחירים כבר קפצו בו למחירים אסטרונומיים, אלא מזהה מקומות עם פוטנציאל לטווח ארוך", מסבירה מיכל בתחילת השיחה.

ולמה דווקא טבריה?

"טבריה היא מקום שבכלל לא מימש את הפוטנציאל שלו. זוהי עיר תיירותית, על חוף הכינרת ונוף שנשקף מהרבה בתים, ועם הרבה טבע מדהים מסביב, ומחירי דירה חדשה עם נוף לכינרת, לדוגמה, דומים למחיר של דירה ישנה ללא טבע וים באזורים אחרים בפריפריה. בנוסף, טבריה מהווה את אחד ממרכזי התיירות הגדולים בארץ, ולמעשה מבחינת מספר הלינות היא מקום רביעי. כך שכאמור טבריה היא רחוקה מאוד מלהגיע לשיא שלה".

ותוך כמה זמן צפוי השינוי לקרות?

"אף אחד כמובן אינו נביא, וצריך לזכור שכאשר אדם קונה דירה הוא לא קונה אותה לשנה שנתיים אלא בין 5 ל10 שנים לדוגמה. מצד שני הצפי לשינוי פני העיר ועליית מחירים אינו בגדר חלום עתידי, והשינוי כבר התחיל לקרות בשנים האחרונות, אלא שהוא עדיין בתחילת הדרך. יש פרויקטים חדשים, דברים שהיו תקועים זמן רב מתחילים להתקדם כמו טיילת חדשה ופרדס ענק עם גישה לכינרת באמצע העיר. בנוסף, כיון שחלק גדול מהעיר כוללת בניינים ישנים, יש היתכנות גבוהה להתחדשות עירונית שעשויה לשנות את כל פני העיר".

זו הערכה אישית שלך?

"להערכה שטבריה היא מקום שלא התחיל לממש את הפוטנציאל שלו שותפים אנשי מקצוע רבים בתחום. כך לדוגמה בכתבה שהתפרסמה בביזפורטל העריך ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל, שטבריה עשויה להיות אחת ההפתעות הגדולות בעשור הקרוב. בשנה האחרונה אכן ראינו עליית מחירים משמעותית בעיר וביקוש חסר תקדים, אולם כאמור להערכתי אנחנו רק בתחילת הדרך".

ציינת את הפוטנציאל הלא ממומש עדיין של העיר. יש אנשים שבנוסף לעליית הערך חשובה להם גם התשואה החודשית מההשכרה, האם גם להם יש מענה?

"בהחלט", משיבה מיכל ומסבירה, "בגלל המחירים הנמוכים יחסית של הדירות, התשואה הממוצעת בטבריה גבוהה משמעותית מהתשואה מרכז הארץ, גם בדירות המיועדות למגורים ועוד יותר בדירות נופש".

מה היתרונות של הפרויקט הנוכחי?

"יש בטבריה כמובן דירות מסוגים שונים, לא רק בפרויקט האטרקטיבי הנוכחי, אבל הפרויקט הזה אכן מהווה הזדמנות מיוחדת – דירות במחירי פריסל (רק 20% מהתשלום כעת), עם ערבות בנקאית מהשקל הראשון, ובמחירים נמוכים במאות אלפי שקלים ממחירי דירות בטבריה שכבר בנויות, ועם יכולת למכור את הדירה עוד לפני קבלתה. כך שבפועל ניתן להשקיע גם 250 אלף ₪, ולמכור ברווח יפה מאוד בלי צורך לשלם את כל היתרה, וזאת גם בלי לקחת בחשבון עליית מחירים עתידית".

ומה עם מדד תשומות הבנייה שזינק מאוד לאחרונה? זה לא עלול לנגוס משמעותית ברווח?

"זה עוד יתרון משמעותי של הפרויקט – ההצמדה למדד בו מוגבלת מאוד. כך שאם המדד ימשיך לעלות משמעותית, הדבר מהווה רק יתרון עבור הרוכשים כי המשמעות היא ששווי הדירה יעלה עוד יותר, והפער בין סכום הרכישה לסכום בו יהיה ניתן למכור את הדירה רק יגדל".

מה את יכולה לומר על האזור בו ממוקם הפרויקט?

"הפרויקט נמצא בתוך שכונה קיימת, שיש בה בניינים ותיקים יותר אך גם מספר שטחים ריקים בהם מוקמים פרויקטים חדשים שמשנים את פניו. כלומר לא מדובר כאן בבנייה על צלע הר כשהכל שומם, וזהו עוד יתרון. חשוב לציין שהשכונה פתוחה לכל סוגי האוכלוסיה, דתיים וחילונים. בנוסף, ניתן להשתמש בדירות אלו גם כדירות אירוח לתיירים ולמטיילים, וכאמור טבריה נמצאת במקום הרביעי בארץ מבחינת מספר התיירים שבה".

מה מידת הביקוש כיום של דירות בטבריה?

"היום אין דירה בטבריה שלא נמכרת", משיבה מיכל.

מיכל, תוכלי לספר לנו משהו על עצמך?

"הגעתי יחד עם בעלי, אברך, לפני 22 שנה מרמת בית שמש" מספרת מיכל וממשיכה "בבית שמש ראיתי את תנופת הבנייה בעוד שבטבריה, עד לא מזמן, הכל היה שיכונים ודירות קטנות. גם אני לא באתי ממקום כלכלי גבוה, ולא היה לנו בזמנו הון עצמי, אבל לקחנו הלוואות עבור ההון העצמי ועבור השאר לקחנו משכנתא. עם הזמן גיליתי שיש כמעט לכל דבר פתרונות, אם תרצו – אין זו אגדה. לפני כמה שנים אנשים התחילו לזהות את הפוטנציאל שיש בטבריה, כמו חסידות צאנז שבנתה אימפריה ל500 משפחות. תנופת הבנייה החלה לפני 5 שנים אבל אנחנו רק בתחילת הדרך.

"מי שקונה דירה דרכי יודע שאני איתו לאורך כל הדרך", מוסיפה מיכל, "החל מבחירת ריהוט כמו ספה ושולחן עבור מי שקונה דירה לאירוח, איך לבחור ומה בשום אופן לא לקנות. בהמשך אני נותנת לרוכשים את כל הכלים וגם עוזרת בהתנהלות מול אנשי המקצוע כמו עורך הדין ויועץ המשכנתא. לצערי יש אנשי נדל"ן שמחפשים רק את הרווח שלהם ולא את טובת הלקוח, אחרי העיסקה הם כבר לא מכירים אותך. ב"ה, אני מסייעת ללקוח לאורך כל הדרך ונותנת לו את המידע האמין ביותר".

"לסיכום, השילוב בין מחירים מאוד נמוכים (עדיין) והפוטנציאל הענק של המקום, כולל תנופת הנוף והתיירות, מהווה שילוב מנצח עבור מי שמתעניין בדירה להשקעה ולא רוצה להיכנס אליה אחרי שהעליות העיקריות כבר התרחשו".

ליצירת קשר השאירו את פרטיכם כאן או שלחו הודעה למיכל