רמי גרינברג
רמי גרינברגללא קרדיט צילום

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג הוא ראש העיר שנחקר השבוע ביחידת להב 433 של המשטרה ושוחרר בתנאים מגבילים שכללו הרחקה ליומיים ממשרדו.

גרינברג החשוד בסחיטה באיומים ובשוחד פרסם מכתב לתושבים שבו כתב: "עם כניסתי לתפקיד אני פועל לילות כימים, פשוטו כמשמעו, ללא הפסקה, ללא חופשות, נטו למען העיר והתושבים וזאת בכדי להצעיד את פתח תקוה קדימה בכל פרמטר ולדאוג, גם באופן אישי ופרטני, לכל תושבי העיר ואיכות חייהם.

"בכל צעד ושעל רק אתם עומדים לנגד עיני והכל כדי שכל אחד ואחת מכם תהיו גאים בעיר שלנו ותהיו שבעי רצון מהשירותים העירוניים השונים והפיתוח הנרחב שאנחנו מקדמים בכל שכונות העיר ובכל התחומים".

גרינברג סיפר כי ביום שני בבוקר התבקש להגיע באופן עצמאי לחקירה בנושא מסויים. "כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו.

"כראש עיר, ביטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי וכך אנהג תמיד", הבטיח.

ראש העיר גרינברג ושלושה ממקורביו עוכבו לחקירה בלהב 433 בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.

החקירה נפתחה לפני כשנה בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה, לפיה ראש העיר דרש לפטר מעבודתם או לחילופין להרחיק מתפקידים את מתנגדיו והיתנה העברת תקציבים למוסדות מטעם הרשות בביצוע מהלכים אלה.

שלושת מקורביו של גרינברג חשודים כמי שפעלו בשליחותו כדי לממש את רצונו. החשד כלפיהם נוגע לעבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותחקור במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".